שוב מתיחות בקואליציה: נתניהו בלם חוק של 'הבית היהודי'

שר החינוך מקדם חוק יסוד המבקש לחייב רוב של 80 ח"כים כדי לאשר כל וויתור טריטוריאלי בירושלים. החוק היה אמור לעלות היום להצבעה בועדת השרים, אך נתניהו השתמש בזכות הוטו שלו כדי למנוע את המהלך. בבית היהודי הגיבו בזעם

הליכוד והבית היהודי שוב על מסלול התנגשות: שר החינוך, נפתלי בנט, מקדם בתקופה האחרונה "הצעת חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל". עניינה של הצעת החוק הוא הוא לחייב רוב מיוחס של 80 חברי כנסת כדי לאשר כל וויתור טריטוריאלי בירושלים.

הצעת החוק המדוברת היתה אמורה לעלות היום בועדת השרים לחקיקה, אולם היא נבלמה ברגע האחרון ע"י ראש הממשלה באמצעות זכות הוטו שבידיו.

בסביבתו של נתניהו הבהירו כי הוטו הוא לא תולדה של חשש מלחץ מדיני, אלא נובע מתוך רצון שהמשרדים הרלוונטיים, קרי: המשרד לענייני ירושלים והמשרד ראש הממשלה, יוכלו להשפיע על חקיקה ולתת הערות לתועלת המהלך.

בוידאו: בנט מגיב לבלימת החוק

בבית היהודי הגיבו בזעם לדברים ועקצו: "את ירושלים מאחדים במעשים, לא בנאומים".

בהודעה שפרסמה המפלגה נאמר: ״לפני 5 דקות ראש הממשלה נתניהו הפעיל את סמכות הוטו שלו על חוק ירושלים מאוחדת. החוק כרגע נבלם.

את ירושלים מאחדים במעשים, לא בנאומים.

צר לנו ששיקולים פוליטיים צרים גוברים על מניעת חלוקת ירושלים. אנחנו נמשיך להילחם על העברת החוק הזה, ונעשה כל מאמץ לקדם את החוק בימים הקרובים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו