מה שטראמפ הבין: ריבלין לא התבלבל מהעובדות בדרך לחנופה לרפורמים

בעבר אמר ריבלין על הרפורמים: "מדובר בעבודת אלילים, לא ביהדות". אך נדמה כי מאז נבחר לנשיא, הוא דואג להתבטאות רק לפי מה שיתקבל טוב בעיני התקשורת הנשלטת על ידי השמאל • אותם רבנים בהם זלזל אתמול, הם אלו שהביאו לבחירתו לנשיאות

נאום נוטף חנופה לתנועה הרפורמית ולאוהדיהם בתקשורת הישראלית נשא אתמול נשיא המדינה ראובן ריבלין. נאום, שלא ברור מדוע נשא אותו, מלא בטעויות עובדתיות ובדברים שיש בהם משום הסתה נגד הציבור החרדי ורבניו, שזכו לכינוי "גרעין בית שמאי", מפי הנשיא.

"בנושא הכותל הוחמץ כאן מתווה שגובש בהיוועצות ובאחריות של גדולי ישראל", אמר ריבלין. העובדות שונות כמובן. גדולי ישראל, בראשם הרבנים הראשיים לישראל בהווה ובעבר, הביעו את התנגדותם החריפה למתווה כפי שאושר מלכתחילה. וזה לא הטעות היחידה בנאומו של ריבלין.

הוא הסביר כי מדובר ב"מתווה שאין בו צורך בהכרה בדרך כלשהי בזרמים ביהדות, מתווה ששומר על רחבת הכותל כ'בית כנסת' הנוהג על פי כללי ההלכה". שוב, אל תתנו לעובדות לבלבל את מסע החנפנות. המתווה שהוקפא, כלל הקמת צוות ניהול לכותל, בו אמור היה להיות גם נציג לתנועה הרפורמית. אם זה לא הכרה, הכרה מהי?

"אני מצר על כך שתהליך שנוהל בדרכם של בית הלל, סוכל על ידי גרעין שנהג בדרך בית שמאי" – הוסיף ריבלין. על כפיות טובה הוא שמע פעם, או שביהדות ה'מתקדמת' שריבלין כה מנסה להתחנף אליהם מחקו גם ערך כה בסיסי ביהדות? הרי לולא אותם רבנים של "גרעין בית שמאי", הוא לא היה יושב היום בבית הנשיא.

דבריו של ריבלין הביאו את סגן שר החינוך, מאיר פרוש להגיב בחריפות: "מצער מאד שמה שהנשיא הגוי האמריקאי הבין בעת ביקורו בכותל לפני כחודש, לא מבין הנשיא היהודי הישראלי". כזכור, במהלך ביקורו בארץ, נפרדו הנשיא טראמפ ושאר הגברים בפמליה הנשיאותית מרעיית הנשיא ושאר הנשים, ופנו לעזרת הגברים בעוד הן פנו לתפילה בעזרת הנשים.

טראמפ, הנשיא הגוי, הבין שברחבת הכותל המערבי יש להתפלל כפי מנהג המקום, ובהקפדה על קדושת המקום. כמה מביש לשמוע שהנשיא היהודי לא מבין זאת, ואף תוקף את אלו שפעלו על מנת לשמור את הנהוג ליד שריד בית מקדשנו, בניגוד מוחלט לדעתם של רוב הציבור בישראל, הממשיך לפקוד את רחבת הכותל המוכרת ומתנזר לחלוטין מהרחבה המעורבת שכבר הוקמה ליד קשת רובינסון.

עיתון המבשר מדווח כי אישים תורניים הגיבו בכאב ובחריפות על דבריו של הנשיא ואמרו: "איך העיז נשיא מדינת ישראל לפעור את פיו נגד גדולי ישראל, ואף הוסיף חטא על פשע לשרבב בכך את בית שמאי ובית הלל אשר כל בית ישראל נשען עליהם, ואין לו שיג ושיח בדרכיהם ובקדושתם". העיתון מביא אישי ציבור שהזכירו כי זו לא הפעם הראשונה שהנשיא מתערב בסוגיות לא לו כפי שהתערב לפני מספר חודשים בנושא התחבורה הציבורית בשבת.

"גם ללא הדברים החמורים הללו התערבות החוזרת ונשנית של נשיא המדינה בסוגיות ציבוריות השייכות רק לכנסת ולממשלה, היא כשלעצמה מעשה פסול וחמור", הם אומרים. "נבחרי הציבור המה אמונים לטפל בסוגיות אלו, ולא נשיא המדינה שאמור לאחד את העם, ובודאי שלא ללבות את היצרים שלא לצורך ולהתסיס כעת מאות אלפי יהודים שכואבים על הפגיעה החמורה בגדולי ישראל".

"מן הראוי שריבלין יחזור בו מדבריו על דבריו החמורים והפוגעים ויבקשם את סליחתם של גדולי ישראל אשר הם אלו שהורו לבקש את ביטול מתווה הכותל מתוך חרדה עמוקה לקדושת הכותל להצילו מקבוצות שאין להם כל קשר ליהדות ומבקשים לקעקע את קדושתו ולהפכו לבית תיפלה ר"ל", הוסיפו אישי הציבור.

אגב, בעבר, לאחר שביקר בטמפל רפורמי בארצות הברית, אמר ראובן ריבלין בראיון לעיתון ידיעות אחרונות: "הייתי כל כך מופתע, מדובר בעבודת אלילים, לא ביהדות. עד עכשיו חשבתי שהרפורמים הם זרם ביהדות, אבל אחרי ביקור בשניים מבתי הכנסת שלהם אני משוכנע שמדובר בדת חדשה לגמרי, בלי כל קשר ליהדות".

אך בדיקה קלה מעלה כי מאז נבחר לנשיא, בוחר ריבלין להתבטאות רק בהתאם לקו שמתאים לתקשורת המרכזית. זכורה לנו התבטאויותיו כמו "בני עמי בחרו בדרך הטרור", תמיכתו באי אילו יוזמות שמפירות את הסטטוס קוו ותמיכתו באירועים ציבוריים שונים תוך חילול ארץ ישראל. חבל שכך נוהג מי שמכהן בתפקיד נשיא המדינה היהודית. בושה שהוא לא מבין את שהבין נשיא ארה"ב.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ריבלין נשיא טיפש וכסיל .
אולי הגיע הזמן לבטל את מוסד הנשיאות ….

טיפשון חסר תקנה, שמכהן בתפקיד שאם יש מילה אחת שיכולה להגדיר את התפקיד היא, "כלום"!
אין שום משמעות במדינתנו לתפקיד הדביל שנקרא נשיא, ומשכך, הפסיכי הנ"ל מחפש כותרות, ומה אם לא תמיכה בשמאל וברפומים יביא לו כותרות הכי מפוצצות…!
ואולי באמת טוב שההפכפכון כפוי הטובה הזה, בתפקיד הזה, ולא כח"כ או שר, שאז חלילה לטימטום היה מקום להתבטאות.
חוץ מפרסומת תינוקית הברנש לא קיבל ולא יקבל כלום… אז למה אנחנו בכלל צריכים להתייחס לזה, שיפטפט וילהג כאוות נפשו…
אפשר אולי לומר לו: "רוביל'ה חמודי עבר לך, אולי אתה צריך עוד קצת להקיא, תקיא זה בסדר, אנחנו נסתום תאף, אפילו שרק מלראות אותך נהיה בחילה.."

אילו הייתי חבר ברשת חברתית, הייתי יוזם פניה לרבבות עמך בית ישראל שהשתתפו בעצרת הסליחות המסורתית המתקיים בכותל מדי שנה – בהשתתפות רבבות עמך בית ישראל, שיצטרפו לעצומה הקוראת לשימור הסטטוס קוו בכותל המערבי.
– זה יהיה נכס הסברתי מצויין, ויראה לעין כל מה הציבור המסורתי – בוחרי הליכוד (והבית היהודי) מעוניינים.

בני עמי בחרו בטרור…
לאן הוא רוצה עוד להגיע?

שלום עליכם והברכה!
לדעתי הוא צריך לקרוא מעט יותר יהדות ומה קרה לאנשים ואפילו לענקי רוח מביננו שהיו קנאים לה' יתברך ולתורתו ולהבדיל מהכסיל שיושב עתה בכסא הנשיאות (הנזירות), ואותם ענקי רוח שהוציאו דבה על עם ישראל נענשו במתות משונות, ועל זה אנו מתפללים כל יום ואומרים חונן לאדם דעת כדי ששכלנו לא ימוש ונשאר בדעת צלולה תמיד, ועל אנשים כמוהו אומרים, ברוך מחסר הדעת. לאור התבטאויותיו יש לשקול אם אינו ערל, יכול להיות שאינו נימול ר"ל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו