צפו: חטיבת הנח"ל התאמנה באתרי הבנייה של חריש

התרגיל של חטיבת הנח"ל, מתקיים בדיוק במקביל לציון שלוש שנים למבצע "צוק איתן" ומדמה בעזרת העיר החדשה חריש (אשר עדיין מצויה בבנייה) לחימה בשטח בנוי וגבוה, רווי אוכלוסיה ותת קרקע. הרמטכ"ל הגיע למקום וסיכם: "החטיבה מוכנה ליום פקודה"

ביום ראשון החל תרגיל חטיבתי של חטיבת הנח"ל אשר עתיד להסתיים ביום חמישי. התרגיל מהווה את שיאו של האימון החטיבתי שהתקיים בחודשים האחרונים במתאר דרומי לאחר תעסוקה מבצעית משמעותית בגבול רצועת עזה.

"התרגיל מתקיים בדיוק במקביל לציון שלוש שנים למבצע "צוק איתן" ומדמה בעזרת העיר החדשה חריש (אשר עדיין מצויה בבנייה) לחימה בשטח בנוי וגבוה, רווי אוכלוסיה ותת קרקע. בתרגיל יינתן דגש על שיתוף הפעולה בקרב המשולב וכן אימון מנטאלי שכולל התמודדות עם אי וודאות ושינויים. דברים אלו באים לבחון את הגמישות, היוזמה והחשיבה התחבולנית של מפקדי חטיבת הנח"ל", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, ביקר בתרגיל של חטיבת הנח״ל, שמתקיים בימים אלו באזור הישוב חריש. במהלך הביקור שמע הרמטכ״ל סקירות מפי מפקד עוצבת "הפלדה", תא"ל עודד בסיוק, ומפקד חטיבת הנח״ל, אל"ם דן גולדפוס, אשר הציגו בפניו את מהלך התרגיל. במסגרת התרח"ט מתאמנים לוחמי החטיבה להתמודדות עם תרחישים שונים, ביניהם לוחמת תת-קרקע, לוחמה בשטח בנוי וצפוף, ולוחמה בבניינים רבי קומות, על מנת לשפר את מוכנות החטיבה ללחימה בזירה הדרומית. הכוחות תרגלו שיתוף פעולה עם כוחות שריון, ארטילריה, הנדסה, יחידת "רוכב שמיים" ויחידת ״עוקץ".

"חטיבת הנח"ל מגיעה לתקופת האימון לאחר תעסוקה מבצעית משמעותית בגבול רצועת עזה ובגזרת השומרון", אמר מח"ט הנח"ל, אל"ם דן גולדפוס. "פתחנו את התקופה הזו בתרגילים פלוגתיים וגדודיים וקיימנו אימון מפקדים מעמיק בו עסקנו בטקטיקות הלחימה, לצד הערכים והמורשת של החטיבה. בשיאה של תקופת האימון", סיכם אל"ם גולדפוס, "אני יכול להגיד שהחטיבה מוכנה ליום פקודה ותדע לממש את אחריותה בצורה הטובה, המקצועית והערכית ביותר כשתדרש לכך".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו