הקרב על השבת: בג"ץ יקיים דיון נוסף על פתיחת המרכולים בת"א

הישג לדרעי: בית המשפט העליון קיבל את בקשתו לקיים דיון נוסף על פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת: "ראויה השבת, שעל מעמדה בעולמה של יהדות אין צורך להכביר מלים, שעניינה יידון וילובן כשכלל העמדות לפני בית המשפט"

בית המשפט העליון נעתר לבקשתו של שר הפנים, אריה דרעי, ויקיים דיון נוסף בסוגיית פתיחת המרכולים בשבת בתל אביב. מי שקיבל את ההחלטה הוא השופט בדימוס, אליקים רובינשטיין, שכתב: "ראויה השבת, שעל מעמדה בעולמה של יהדות אין צורך להכביר מלים, שעניינה יידון וילובן כשכלל העמדות לפני בית המשפט, בוודאי נוכח השלכות הרוחב, פינה ויתד לאחרים".

שר הפנים, אריה דרעי, אמר בעקבות ההחלטה: ״אני שמח שבית המשפט העליון נעתר לבקשתי והורה לקיום דיון חוזר בסוגיה זו. מדובר בהחלטה משמעותית של בג״צ בסוגיה חשובה זו וביחסי דת ומדינה. כפי שטענתי לאורך כל הדרך, החלטה בנושא כה מהותי מבחינה יהודית וסוציאלית, שיש לה השפעה רחבת היקף על אלפי אזרחים ביום המנוחה, חייבת להתקבל בהרכב מורחב, תוך שמיעת כלל הנימוקים".

לדבריו, ״אני משוכנע כי בדיון החוזר בבג״צ, לאחר שקיבלתי היתר להציג את עמדתי בנפרד, אציג את הנימוקים הנרחבים כפי שגובשו על ידי צוות משרדי. אני מקווה לשכנע את השופטים כי הדבר הנכון הוא להותיר את הסטטוס קוו על כנו ולא לפגוע בקדושת השבת ובחוק שעות עבודה ומנוחה״.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה הישג ????????? לא מבין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו