מקרון נפגש עם נתניהו: ממשל וישי ייצג את צרפת בימים האפלים

בנאום שנשא בטקס לציון 75 שנה לגירוש יהודי פריז בהשתתפות ראש הממשלה יצא נשיא צרפת נגד הכחשת השואה, ונגד הטוענים כי המשטר ששלט בשנים ההם בצרפת ושיתפה פעולה עם הנאצים, לא ייצג את צרפת. "אי אפשר לבנות גאווה על שקר"

בנאום תקיף שנשא היום (ראשון) ביקר נשיא צרפת החדש עמנואל מקרון את יריבתו בבחירות מארין לה-פן וגורמים נוספים במדינה, שטענו כי ממשלת וישי ששלטה במהלך מלחמת העולם השנייה ושיתפה פעולה עם הנאצים לא ייצגה את צרפת.

״יש כאלה שטוענים שווישי לא היתה צרפת״, אמר מקרון. ״נכון שווישי לא היתה כל צרפת, אבל היא היתה הממשלה והממסד הצרפתי… והיא האחראית לגירוש יהודי צרפת, ולא הגרמנים״. מקרון נאם בטקס לציון 75 שנה לגירוש יהודי פריז שנערך היום בפריז, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מקרון ציין עוד כי הסתרה או הכחשה של תפקידה של צרפת במהלך מלחמת העולם השנייה היא חרפה. "יש לנו אחריות לדעת היכן ומתי כשלנו", הוא אמר. "אנשי המחתרת והאנשים שהצילו יהודים הצילו את כבודה של צרפת, אבל ממשלת וישי היתה מציאות. נוח וקל לנו לראות בווישי משהו שבוצע על ידי סוכנים זרים אבל זו היתה המציאות. אי אפשר לבנות גאווה על שקר".

מקרון יצא נגד הכחשת השואה והאנטישמיות בצרפת כיום, והדגיש כי הגזענות והאנטישמיות לא נעלמו עם ממשלת וישי אלא נותרו בעיה של החברה הצרפתית. הוא הוסיף כי האנטישמיות והגזענות לבשו צורה חדשה בצרפת כיום ואמר כי יש להתנגד לקולות אנטי-ציונים או אנטי-ישראלים. "זה סוג חדש של אנטישמיות", הוא אמר.

כך התקבל ראש הממשלה בארמון האליזה:

בטקס אמר נתניהו למקרון: "בשם מדינת ישראל, בשם העם היהודי, אני מצדיע לצרפתים אצילי הנפש שתוך סיכון עצום לחייהם שלהם הצילו את אחיהם היהודים. לעולם לא נשכח את אותם אנשים מופלאים, חסידי אומות העולם. לאחרונה אנו עדים לעלייתם של כוחות קנאיים החותרים להכחיד לא רק את היהודים ואת המדינה היהודית, אלא מעבר לכך, הם מבקשים להכחיד כל מי שעומד בדרכם – יהודים, נוצרים ומוסלמים, הסובלים מנחת זרועם הברברית. אדוני הנשיא, לפני יומיים בניס אמרת שזוהי מלחמת תרבויות. אני מסכים איתך לחלוטין.

"האסלאם הקיצוני מבקש להשמיד את הציוויליזציה המשותפת שלנו. השיעים הקיצוניים, בהנהגת איראן, והסונים הקיצוניים בהנהגת דאע"ש, שניהם חותרים להשמידנו. הם חותרים להרוס את אירופה. זה ברור לגמרי עבור כל מי שמקשיב למה שהם אומרים. האסלאמיסטים הקיצוניים אינם שונאים את המערב בגלל ישראל. להפך. הם שונאים את ישראל בגלל המערב, בגלל שהם רואים, ובצדק, את ישראל כמוצב קדמי של ערכינו המשותפים – חירות, אנושיות, דמוקרטיה".

מקרון: לחדש המשא ומתן עם הפלסטינים

זמן קצר לאחר שהשתתפו בטקס לציון 75 שנה לגירוש יהודי צרפת במלחמת העולם השנייה, נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון האליזה. בתום הפגישה אמר מקרון במסיבת העיתונאים כי הוא רוצה לראות את חידוש המגעים בין ישראל לפלסטינים. "צרפת מוכנה לתמוך בכל מה שדרוש להתחיל במגעים כאלה", אמר. נתניהו, שדיבר אחריו, אמר כי "גרעין הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים הוא חוסר המוכנות שלהם לקבל מדינה יהודית".

מקרון הביע את צערו על פיגוע הירי בהר הבית ביום שישי האחרון, בו נרצחו שני שוטרים, וגינה את האירוע. הנשיא הצרפתי הוסיף כי הוא ונתניהו דנו באריכות במצב במזרח התיכון. "אנחנו נחושים במלחמה נגד ארגוני הטרור, המאבק הזה יהיה חסר פשרות וזה יהיה לטובת ישראל והעולם", הדגיש, והוסיף כי יפעל לחיזוק היחסים בין ישראל לצרפת.

נתניהו ענה ואמר כי הוא "שמח על אמירתו של מקרון שאנטי ציונות היא אנטישמיות", וטען כי "גרעין הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים הוא חוסר המוכנות שלהם לקבל מדינה יהודית". על יחסי צרפת וישראל אמר נתניהו כי "יחד נוכל לעשות יותר מאשר בנפרד, מקווה שבביקור הקרוב שלך תביא איתך יזמים רבים שיכירו את היזמים שלנו, זה יהיה טוב לצרפת וטוב לישראל".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גבר!

אני רק חושב על אנשים אחרים מהפוליטיקה הישראלית במקומו ברגעים האלה ואני מתמלא חלחלה..

מקרון נשמע חיובי. נקוה שבעז"ה יוביל מדיניות יותר פרו-ישראלית.
אך כמובן – לב מלכים ושרים ביד ה'

א. באיזו מיומנות הרכב נכנס בין שני האנשים בעלי הפראק…
ב. בעלי הפראקים שפותחים את הדלתות הם צרפתים או ישראלים?
ג. מקרון נראה לי קצת נבוך מהחיבוק הישראלי החם של ראש הממשלה, לא כך?!

מקרון חדש בטקסים כאלו לא כמו ראש הממשלה

למה לא נפתח הסרטון

למה הראש משלה נוסע על סיטרואן ולא על רכב יותר מפואר

סיטרואן זה חברה צרפתית?

כי אתה בנטפרי!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו