כ"ק אדמו"ר מסאטמאר שליט"א המבקר במונטריאול שבקנדה הגיע אמש (ב) לביקור בבית הנגיד הרב רפאל הרצוג שליט"א מחשובי חסידי בעלזא, האדמו"ר שוחח עמו בדברי תורה ואף טבל במקוה טהרה אשר בביתו • תיעוד
הכל שטויות כחסיד בעלזא בחו"ל אני יכול לומר שהכל נשאר כמו שהיה מקודם
הכל בבלות
אי אפשר למחוק שלושים שנה בביקור אחד עם אבטחה של אלף שוטרים
חבל מאוד על כל הסיפור הזה
א צווייטר
12 שנים לפני
ואותו היום עשוהו יום טוב שהותרו לבא זה בזה
א דריטער
12 שנים לפני
ל'א צווייטר
הגמ' ב"ב קכ"ג ע"ב אומר המילים האלו על ט"ו באב שהותרו שבט בנימין לבוא בקהל ולקחת להם נשים משבטים אחרים אחרי שלא נשאר משבט בנימין נשים שהרגו את כולם וגם אסרו לתת להם הבנות לנשים וביום ט"ו באב הותרו להשלוש מאות איש שנשארו משבט בנימין (שעברו שואה במלוא מובן המילה) לצאת ממחבואם ביער ולקחת "בעצמם" נשים מכל הבא ליד אבל עדיין היה אסור לתת להם נשים בידים
לפי זה הבעלזא'ר צריך ליכנס לכלל ישראל ולא להיפך על כן אני מציע שילך לסאטמר (זלמן לייב) תולדות אהרן עדה החרדית
"ומבטיח שאף אחד לא יעשה לו כלום" [אנחנו היום בתשע"ב וכולם יפה נפש] ואז אוטומטית הוא יהיה בתוך הכלל
א פערדער
12 שנים לפני
ל א דריטער
שהיות שעשרת השבטים התערבו בגוים וכו חוץ מהבני משה שנשארו ערליך מאחורי הסמבטיון ומה שנשאר זה רק יהודה ובנימין
ראיתי בספר שיח שרפי קודש דברים נוראים שהרה"ק ר"ר בונים מפרשיסחא אמר: שמקובל אצלו איש מפי איש
שהספרדים הם שבט יהודה, והאשכנזים (ליטאים וחסידים) משבט בנימין
ולכאורה יפלא דייקא שבט בנימין שכלל ישראל רצו למחקם עם מחשבת קנאות בה'פלגש בגבעה דייקא מהם נשאר כלל ישראל וכל האחרים נאבדו מתוך הקהל על כן בעלזא היקרים אני מכיר הרבה ממכם יש לכם פירות יקרים ונפלאים בכל העולם כולו הקב"ה הוא המחליט מי יהיה כלל ישראל כמו בפלגש בגבעה אפילו שכלל ישראל היו קצת צודקים אעפ"כ הקב"ה הראה אני המחליט מי ימחה ומי לא והדברים נפלאים עיין מלבי"ם על ספר שופטים ודו"ק
שוין די העכסטע צייט
12 שנים לפני
איזה יופי כל הכבוד לjdn
כל הכבוד
12 שנים לפני
איזה תגובות יפות
ירושלמי
12 שנים לפני
בעיתון העדה לפני שבועיים היה כתוב שהמנחת יצחק שהתגורר במונקאטש והיה מהבעלזא חסידים [כידוע המהרי"ד התגורר במונקאטש אחרי מלחמה"ע הראשונה] והמנח"י אמר שיש לו רק שתי חברים שאתם התגדל בלימוד בצעירתו הבילגורייער והרב זושא אוסטיל'ר האיידעם של רבי אהרן מבעלזא ושתי רביס המהרש"ג גרינפלד והמהר"ש ענגל
וזה פלא כי המנח"י היה גדול מאוד בתורה עם כח הפלפול גאליציאני מבהיל על הרעיון וגם בהירות נוראה בכל התורה כולה כידוע מספריו
מבין
12 שנים לפני
השלישי והרביעי צודקים מאוד מאוד
מבין
12 שנים לפני
אבל לכל מטבע יש שני צדדים
שפוי
12 שנים לפני
תדע לך שדעתי שונה משלכם אני חייתי את כל הקשיים אז ואני לא חושב כמוכם
אני ה' לא שניתי
שרוליק
12 שנים לפני
תגובת א דריטער
מרהים ביותר בחיים שלי לא שמעתי את זה
ודוקא פה על המחשב אני רואה דברים נוראים כאלו
יסודות חזקים ביותר בכל ה' יודישקייט
הגאונות שכתבת מתאים לרבי נחמן ולהקוזיגלובר או לר' צדוק הכהן
"גיוואלדיג"
שרוליק
12 שנים לפני
סליחה לא ה דריטער רק התכוונתי לתגובת ה פערדער
מכל מלמדי השכלתי
12 שנים לפני
לשפוי
הסאטמר רבי רואה את העולם קדימה ולא מצומצם כמו אחרים הוא מבין שאין צורך להמשיך מחלוקת
משא"כ יש מי שחושב שצריכים להמשיך מחלוקת ימים ושנים בלי סוף מעניין אם גם החרם על החסידים של הגאון מווילנא האם גם נוהג היום לשיטתם עכ"פ תלמידי הגר"א ומי ששיך לגזע שלו אסור לצרף חסיד למנין כפי פסקו ואני ה' לא שניתי
מוטי
12 שנים לפני
שמת לב מאז הבלגן נגד אינטרנט פרוץ כולם מסתכלים רק בjdn כי הכל מסונן והתחיל פה אקשן הכל עובר לjdn
מוטי
12 שנים לפני
תגובת א פערדער מדהים בקנה מידה עולמי
ערליכער
12 שנים לפני
שפוי דעתי כמותך ובפרט שהם עדיין מתוחכמים גם בה'שירות אזרחי
והנחש היה ערום
שוין די העכסטע צייט
12 שנים לפני
מתי נראה כבר הבעלז'ר אצל סטמר'ר
פייערדיגע חסיד
12 שנים לפני
לשרוליק אל תרגיע את מצפונך שאתה כביכול שואב יראת שמים מהאינטרנט
משה
12 שנים לפני
חשבתי שהעשירים של סטמר יותנו כסף לבעלזא אני ראה שזה הפך
געציל
12 שנים לפני
פייערדיגע חסיד, ומשה, צודקים!
יא יא
12 שנים לפני
ואני דוקא גם התלהבתי מתגובת א פעדער מה לעשות הוא כותב טוב ולא סתם
שרוליק
12 שנים לפני
פייערדיגע חסיד אל תחשוב שפייערדיגע יושב על האינטרנט כל היום
אבל לראות ווארט טוב באינטרנט כשר מה רע בזה
אתה מטומטם אם נראה לך שעל המחשב אין מה ללמוד אז מה אתה מחפש פה פעם חשבו שמי יש לו פלפון הוא לא יכול להיות ערליכר יונגרמאן
הכל שטויות כחסיד בעלזא בחו"ל אני יכול לומר שהכל נשאר כמו שהיה מקודם
הכל בבלות
אי אפשר למחוק שלושים שנה בביקור אחד עם אבטחה של אלף שוטרים
חבל מאוד על כל הסיפור הזה
ואותו היום עשוהו יום טוב שהותרו לבא זה בזה
ל'א צווייטר
הגמ' ב"ב קכ"ג ע"ב אומר המילים האלו על ט"ו באב שהותרו שבט בנימין לבוא בקהל ולקחת להם נשים משבטים אחרים אחרי שלא נשאר משבט בנימין נשים שהרגו את כולם וגם אסרו לתת להם הבנות לנשים וביום ט"ו באב הותרו להשלוש מאות איש שנשארו משבט בנימין (שעברו שואה במלוא מובן המילה) לצאת ממחבואם ביער ולקחת "בעצמם" נשים מכל הבא ליד אבל עדיין היה אסור לתת להם נשים בידים
לפי זה הבעלזא'ר צריך ליכנס לכלל ישראל ולא להיפך על כן אני מציע שילך לסאטמר (זלמן לייב) תולדות אהרן עדה החרדית
"ומבטיח שאף אחד לא יעשה לו כלום" [אנחנו היום בתשע"ב וכולם יפה נפש] ואז אוטומטית הוא יהיה בתוך הכלל
ל א דריטער
שהיות שעשרת השבטים התערבו בגוים וכו חוץ מהבני משה שנשארו ערליך מאחורי הסמבטיון ומה שנשאר זה רק יהודה ובנימין
ראיתי בספר שיח שרפי קודש דברים נוראים שהרה"ק ר"ר בונים מפרשיסחא אמר: שמקובל אצלו איש מפי איש
שהספרדים הם שבט יהודה, והאשכנזים (ליטאים וחסידים) משבט בנימין
ולכאורה יפלא דייקא שבט בנימין שכלל ישראל רצו למחקם עם מחשבת קנאות בה'פלגש בגבעה דייקא מהם נשאר כלל ישראל וכל האחרים נאבדו מתוך הקהל על כן בעלזא היקרים אני מכיר הרבה ממכם יש לכם פירות יקרים ונפלאים בכל העולם כולו הקב"ה הוא המחליט מי יהיה כלל ישראל כמו בפלגש בגבעה אפילו שכלל ישראל היו קצת צודקים אעפ"כ הקב"ה הראה אני המחליט מי ימחה ומי לא והדברים נפלאים עיין מלבי"ם על ספר שופטים ודו"ק
איזה יופי כל הכבוד לjdn
איזה תגובות יפות
בעיתון העדה לפני שבועיים היה כתוב שהמנחת יצחק שהתגורר במונקאטש והיה מהבעלזא חסידים [כידוע המהרי"ד התגורר במונקאטש אחרי מלחמה"ע הראשונה] והמנח"י אמר שיש לו רק שתי חברים שאתם התגדל בלימוד בצעירתו הבילגורייער והרב זושא אוסטיל'ר האיידעם של רבי אהרן מבעלזא ושתי רביס המהרש"ג גרינפלד והמהר"ש ענגל
וזה פלא כי המנח"י היה גדול מאוד בתורה עם כח הפלפול גאליציאני מבהיל על הרעיון וגם בהירות נוראה בכל התורה כולה כידוע מספריו
השלישי והרביעי צודקים מאוד מאוד
אבל לכל מטבע יש שני צדדים
תדע לך שדעתי שונה משלכם אני חייתי את כל הקשיים אז ואני לא חושב כמוכם
אני ה' לא שניתי
תגובת א דריטער
מרהים ביותר בחיים שלי לא שמעתי את זה
ודוקא פה על המחשב אני רואה דברים נוראים כאלו
יסודות חזקים ביותר בכל ה' יודישקייט
הגאונות שכתבת מתאים לרבי נחמן ולהקוזיגלובר או לר' צדוק הכהן
"גיוואלדיג"
סליחה לא ה דריטער רק התכוונתי לתגובת ה פערדער
לשפוי
הסאטמר רבי רואה את העולם קדימה ולא מצומצם כמו אחרים הוא מבין שאין צורך להמשיך מחלוקת
משא"כ יש מי שחושב שצריכים להמשיך מחלוקת ימים ושנים בלי סוף מעניין אם גם החרם על החסידים של הגאון מווילנא האם גם נוהג היום לשיטתם עכ"פ תלמידי הגר"א ומי ששיך לגזע שלו אסור לצרף חסיד למנין כפי פסקו ואני ה' לא שניתי
שמת לב מאז הבלגן נגד אינטרנט פרוץ כולם מסתכלים רק בjdn כי הכל מסונן והתחיל פה אקשן הכל עובר לjdn
תגובת א פערדער מדהים בקנה מידה עולמי
שפוי דעתי כמותך ובפרט שהם עדיין מתוחכמים גם בה'שירות אזרחי
והנחש היה ערום
מתי נראה כבר הבעלז'ר אצל סטמר'ר
לשרוליק אל תרגיע את מצפונך שאתה כביכול שואב יראת שמים מהאינטרנט
חשבתי שהעשירים של סטמר יותנו כסף לבעלזא אני ראה שזה הפך
פייערדיגע חסיד, ומשה, צודקים!
ואני דוקא גם התלהבתי מתגובת א פעדער מה לעשות הוא כותב טוב ולא סתם
פייערדיגע חסיד אל תחשוב שפייערדיגע יושב על האינטרנט כל היום
אבל לראות ווארט טוב באינטרנט כשר מה רע בזה
אתה מטומטם אם נראה לך שעל המחשב אין מה ללמוד אז מה אתה מחפש פה פעם חשבו שמי יש לו פלפון הוא לא יכול להיות ערליכר יונגרמאן
זה לא יעזור לאף אחד
מעשיך ירחקוך ויקרבוך