בשל ליקויי בטיחות: עשרות אוטובוסים הוחרמו באלעד; "סכנת חיים ממשית"

דרמה באלעד: במבצע אכיפה של אגף התנועה נמצאו הבוקר ליקויי בטיחות חמורים בעשרים אוטובוסים של חברת 'קווים' שהסיעו את תושבי העיר. עסקני תחבורה מאשימים: "חברות התחבורה בישראל החלו לייבא אוטובוסים מסין והאיכות הוא בהתאם"

במסגרת אכיפה של אגף התנועה כנגד עבירות של ביריונות כביש ועבירות מסכנות חיים, פשטו הבוקר (ג) בלשי ושוטרי אגף התנועה על חברת האוטובוסים קווים סמוך לישוב אלעד.

במהלך הפעילות נבדקו שלושים ושמונה אוטובוסים כאשר עשרים מהם נמצאו עם ליקויי בטיחות חמורים והורדו מהכביש. בשעה זו נחקרים עשרים נהגים במשרדי החקירות של אגף התנועה, וצפויים להיחקר מעורבים נוספים.

הפשיטה מעוררת סערה בעיר. חלק מהליקויים שהתגלו הם על גבול פיקוח נפש ממש והנסיעה באותם אוטובוסים עלולה להיות סיכון חיים ממשי.

מדובר על צמיגים שחוקים ועוד שורה ארוכה של ליקויים בעייתיים שעלולים לסכן חיי אדם. ל'ביזנעס' נודע כי האוטובוסים נרכשו על ידי חברת קווים לפני פחות משנה אבל לפי הליקויים שהתגלו הבוקר בפשיטה, נראה כי מדובר באוטובוסים הרבה יותר ישנים.

גורם המעורה בנושא התחבורה במגזר החרדי טוען כי הסיבה לכך היא העבודה שחברות התחבורה בישראל החלו לייבא אוטובוסים מסין והאיכות הוא בהתאם. "צריך לחזור לייבא אוטובוסים שמיוצרים באירופה וביפן, זה אמנם יקר יותר אבל הבטיחות של חיים הנוסעים מעל הכל", אמר אותו גורם.

ביזנעס שימושי

מה שמעניין הוא שבמכרזים להפעלת התחבורה הציבורית חייב משרד התחבורה את המתמודדים בשיפורים טכנולוגיים רבים, הכוללים בין השאר אוטובוסים חדישים וידידותיים לסביבה, מסכי מידע אלקטרוניים שיציגו לנוסעים מידע תחבורתי על הקווים בזמן אמת, רשת אלחוטית, שקעי USB לטעינת מכשירים סלולאריים, מערכות כריזה ועוד. אבל כעת מתברר שגם אם יצוידו האוטובוסים בטכנולוגיה חדשנית, מערכות הבטיחות היו ונותרו הדבר החשוב ביותר.

במשך שנים רבות הפעילה חברת 'אגד תעבורה' את התחבורה הציבורית באלעד. לפני כשנה החליפה אותה חברת 'קווים' לאחר שזכתה במכרז של משרד התחבורה. הדרישה למכרז חלופי באה מתושבי אלעד, לאחר שהשירות של חברת 'אגד תעבורה' היה לטענתם. כעת, בעקבות הממצאים החמורים מהבוקר, ישנם מי שמתחרטים על הבחירה.

במכרז בשעתו התמודדו קווים, מטרופולין, סופרבוס, נתיב אקספרס ואפיקים. המכרז כלל תוספת של עשרה קווים בינעירוניים ושני קווים עירוניים בכל ימות השבוע, כשבסך הכול אמורים לפעול שבעה-עשר קווים בינעירוניים ושלושה קווים עירוניים במשך כל שעות השירות. בסוף שבוע ובמועדים אמורים לפעול עוד חמישה קווים בינעירוניים ייעודים למקומות נוספים.

צילומים: דובר המשטרה

מקור: http://bizzness.net/

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש מלא אוטובוסים ענתיקות.

מי שאשם זה רק משרד התחבורה שמחייב את החברות לקנות היום חברות אוטובוסים סיניים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו