אילוסטרציה. צילום: פלאש 90

"אגרות הרישוי הפכו להיות מסחטת כסף של המדינה מתושביה"

כך אמר אמש ח"כ מיקי רוזנטל במהלך ישיבת ועדת הכספים. היו"ר גפני הבטיח: "ועדת הכספים לא תאפשר לממשלה לייקר את האגרות הממשלתיות על-מנת לפצות את עצמה על שנים רבות בהן האגרות לא עודכנו"

"ועדת הכספים לא תאפשר לממשלה לייקר את האגרות הממשלתיות על-מנת לפצות את עצמה על שנים רבות בהן האגרות לא עודכנו". כך אמר הבוקר (ד) יושב ראש ועדת הכספים, חה"כ משה גפני (יהדות התורה) בתגובה לסירוב משרד האוצר להתחייב לכך שבעקבות הליך טכני לכאורה, של איחוד שיטת עדכון כל האגרות הממשלתיות, של כל משרדי הממשלה ורשויות השלטון, לא תהיה התייקרות של האגרות השונות.

לדבריו הצטרף חה"כ מיקי רוזנטל (עבודה) שאמר: "אגרות רישוי רכב ורישיון נהיגה בישראל הן מהגבוהות בעולם". הח"כים השמיעו את הדברים לאחר שבדיון שהתקיים אמש בנושא איחוד שיטת עדכון האגרות, בעקבות תובענות ייצוגיות נגד המדינה בשל אי הורדת האגרות בעת ירידת המדד, עלה שאגרות רבות לא עודכנו לאורך שנים.

עובדה זו הגבירה את החשש בקרב חברי ועדת הכספים, שמא ינצלו המשרדים והרשויות את ההליך הטכני לצורך עדכון גובה האגרות וינסו לפצות על שנים בהן לא עודכנו האגרות. כפועל יוצא, עשרות אגרות עשויות להתייקר בבת אחת בשיעורים ניכרים, דבר שיכביד מאוד על אזרחי ישראל, ואת זה מבקשת ועדת הכספים למנוע.

ביזנעס שימושי

הדיון אמש בנושא היה הדיון השני בוועדה, לאחר שבדיון קודם בינואר האחרון, סירבו חבריה לאשר את בקשת הממשלה לאיחוד שיטת העדכון של האגרות, עקב החשש מהתייקרות גורפת בשיעוריהן. עוד במהלך אותו דיון התברר שקיימות אגרות שלא עודכנו למעלה מעשר שנים ומכאן החשש בקרב חברי הכנסת. בקשת הממשלה היא לאשר הצעת חוק של משרד האוצר שנועדה לקבוע מנגנון ברור ואחיד לשיטת העדכון של האגרות שגובים כל משרדי הממשלה ורשויות השלטון השונות.

חברי הכנסת אינם מתנגדים לעיקרון ואף תומכים בו, אך לטענתם הם לא מוכנים לוותר על הצהרת האוצר, כי העניין הטכני לא יוביל להתייקרות האגרות. חברי הכנסת דרשו במיוחד אמירה ברורה של אנשי האוצר ומשרד התחבורה, כי אגרות משרד התחבורה, שהן יקרות משמעותית בהשוואה לעולם, לא יתייקרו במקביל לתיקון הטכני.

רוזנטל שהביע כבר בחודש ינואר את החשש מהתייקרות גדולה של האגרות בעקבות התיקון הטכני, אמר היום: "חידוש רישיון רכב בישראל גבוה פי ארבעה מהאיחוד האירופי, חידוש רישיון נהיגה גבוה ב-40% מהאיחוד. אגרות הרישוי הפכו להיות מסחטת כסף של המדינה מתושביה. משרד האוצר בא הנה ואמר שרוצים לשפר את המצב, רק תיקון טכני, אלא שלא נסכים שהאוצר בהליך שהוא כאילו טכני, בסוג של הסוואה, יכה את אזרחי ישראל בהעלאת אגרות בעשרות אחוזים. זו חוצפה ולא נאפשר את זה".

מקור: http://bizzness.net/

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממש מדינה סחטנית, איפה החכים החרדים והחברתיים נעלמו????????????????
העלו את הביטוחים גם בצורה נצלנית וחסרת תקדים השנה.
אני למשל אמור כעת לשלם 1000 שח יותר על ביטוחי חובה וצד ג' ומרגיש עשוק מצד המדינה

מה עם אגרות הבניה,תוספת בניה עם רשיון עולה הון על מה ולמה

לראשונה עשיתי טסט לרכב לפני כחודש, הייתי בשוק מהמחיר, לא חלמתי שהמדינה מקבלת על כל בעל רכב 'משכורת' שנתית של אלפי שקלים……
למה במקום להוזיל את יוקר המחיה גובים מהציבור סכומים כאלו עבור דבר כה בסיסי – להחזיק רכב תקין?????????????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו