השר אליהו ישי מגיב לדו"ח מבקר המדינה

שר הפנים ר' אלי ישי בתגובה על הדו"ח החמור של מבקר המדינה, "דו"ח המבקר מוכיח שיש להתייחס בכובד ראש לדרישות השרים בנושאים מצילי חיים, והדבר החשוב ביותר כעת הוא להפיק לקחים שימנעו אסון דומה בעתיד. אני מתכוון לדרוש דיון בממשלה להפקת לקחים מהדוח, וקביעת כללים מיוחדים לטיפול בדרישות הנוגעות לנושאים מצילי חיים".

שר הפנים ישי מגיב לדו"ח: "המבקר קובע במפורש שבזמן כהונתי נשעה מאמץ בשיעור שאין דומה לו לשקם מערך הכיבוי".

"אסון כזה יכול היה להתרחש גם אם מערך הכיבוי היה נמצא בשיא כושרו", מדגיש ישי.

הדו"ח הארוך, כדרכו, של מבקר המדינה, כמפורסם היום, מטיל "אחריות אישית" כלפי שרי הפנים האוצר ו"אחריות כוללת" כלפי ראש הממשלה והשר לביטחון פנים. בתגובה להאשמות שמטיח מבקר המדינה בשר הפנים ישי, הוא פרסם בשעה האחרונה את ההודעה הבאה:

"לבי עם המשפחות השכולות ביום קשה וכואב זה", פותח ישי את דבריו.

"דו"ח המבקר מוכיח שיש להתייחס בכובד ראש לדרישות השרים בנושאים מצילי חיים, והדבר החשוב ביותר כעת הוא להפיק לקחים שימנעו אסון דומה בעתיד. אני מתכוון לדרוש דיון בממשלה להפקת לקחים מהדוח, וקביעת כללים מיוחדים לטיפול בדרישות הנוגעות לנושאים מצילי חיים".

קרא עוד:

[postim]

מכאן "עוקץ" ישי את מבקר המדינה מתוך הנחתו בדו"ח עצמו: "קביעת הברורה של המבקר, המבחינה בין האסון הנורא ומותם האכזרי של 44 הקורבנות לבין מוכנות מערך הכיבוי מוכיחה כי אסון שכזה יכול היה להתרחש גם אילו היה מערך הכיבוי נמצא בשיא כושרו ומצויד בציוד המתקדם ביותר, ואין כל קשר בין מוכנות מערך הכיבוי להחלטות שהובילו לאסון. במשך 26 פסקאות חסרות תקדים, קובע המבקר במפורש שבזמן כהונתי נעשה מאמץ בשיעור שאין דומה לו כדי לשקם את מערך הכיבוי . דברי המבקר חדים ונחרצים: " יש לציין לזכותו של שר הפנים מר ישי, כי הוא אכן הצליח במקום בו אחרים לא הצליחו" (עמוד 168)".

"התגובות אותן אני מקבל מלוחמי האש וממרבית המשפחות השכולות מרגשות אותי מאוד. חובתי האישית היא להיאבק למענם, ולהבטיח להם שלא אשקוט ולא ארפה עד שיופקו הלקחים. זה לא ישיב את יקיריהם, אך ימנע עצב וכאב ממשפחות אחרות בעתיד ובכך אולי תהא מעט נחמה עבורם", דברי ישי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עד היום היה לישי קצת אמונה שאף אחד לא יכול להזיק לו כי הכל מאתו יתברך על כן הוא הצליח
אבל עכשיו כשהתחיל לסמוך על כשרונותיו הוא על גרויסע צרות

איצ'ה אתה מפרוג?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו