גילוי מרעיש בברדיטשוב: האם התגלו קירות האוהל המקורי?

התרגשות בעולם החסידות: במסגרת עבודות תיעוד הקברים, נתגלו קירות מקוריים של אהל בקרבה לאהל הקיים והידוע מאז שבו יהודים לפקוד את ציונו של סנגורן של ישראל הרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב. האם מדובר בהריסות האוהל המקורי?

בימים אלה במסגרת עבודות תיעוד הקברים ושיקומם על ידי הרב משה שמואל טהאלער רב העיר ובשיתוף פורום חברות הקדישא בישראל, נתגלו קירות מקוריים של אהל בקרבה לאהל הקיים והידוע מאז שבו יהודים לפקוד את ציונו של סנגורן של ישראל הרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב כמו גם את שאר ציוני הצדיקים באוקראינה ובכל מזרח אירופה.

מבנה האהל הנוכחי על ציונו של רבי לוי יצחק קיים כ-30 שנה ונבנה על ידי יהודים מקומיים שנכחו במקום עוד מלפני מלחמת העולם השנייה במהלכה נהרס המבנה המקורי שעל הציון הקדוש.

כאמור, השבוע נחשף בסמיכות ממש למבנה הנוכחי יסודות לקירות מבנה בגודל 5 על 5 מטר שמתאים במיקומו ובגודלו להיות האהל המקורי של הרה"ק רבי לוי יצחק. עבודות החשיפה והמחקר ממשיכים במטרה לקבוע בוודאות האם זהו מבנה האהל של רבי לוי יצחק או של צדיק אחר מהקבורים בבית החיים העתיק ומיוחד זה.

בוידאו: תיעוד מברדיטשוב וציון סנגורם של ישראל

ועד בית החיים בראשות הרבנים הגאונים ה"ה הר"ר שלמה וילהלם רב הראשי של זיטאמיר ומערב אוקראינה הר"ר משה שמואל טהאלער מרא דאתרא ברדיטשוב והרב יצחק גלבשטיין מנהל ח"ק הראשית והכללית – פרושים בירושלים – המלווים את פרוייקט השיקום מבקשים מהציבור שיש בידו מידע ותיאור כלשהו בכתב או בתמונה משנים קודמות על בית החיים לשלוח אליהם ולסייע במלאכת הקדוש בבחינת הציבי לך ציונים במקום הראוי למען באי בית ה' הרוצים לכוון תפילתם ולשפוך שיח במקום מנוחת הצדיקים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו