צילום: פלאש 90

נתניהו: "תומך בחנינה לאזריה"; ליברמן: "משוכנע שהרמטכ"ל יתחשב"

התגובות להכרעת הדין בערעור אלאור אזריה. ראש הממשלה, שר הביטחון וגורמים נוספים בעד חניה לחייל שהורשע בהריגה. אחותו: "בית הדין לא הביא את הצדק. יום שחור לעם ישראל". אמו: "הרוע בהתגלמותו. משתקים את הצבא"

כצפוי, מיד לאחר הכרעת הדין בערעור של אלאור אזריה, מגיעות התגובות מהמערכת הפוליטית והציבורית.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מסר הודעה עם המלצה ברורה למשפחת אזריה: "זהו יום לא קל, אבל זוהי הכרעת הדין ויש לכבד את בית המשפט. אני מבקש ממשפחת אזריה לא להמשיך בתהליך של ערעור ולהשאר בנתיב הצבאי ולהביא את הפרשה הזו אל סיומה בהקדם האפשרי לטובת אלאור, המשפחה ועם ישראל…

זה הזמן לגשת לבקשת חנינה מהרמטכ״ל. אין לי ספק שהוא יתחשב בנסיבות הקשות, הכאב שעבר על המשפחה ובכך שמדובר בחייל מצטיין שהיה נתון במעצר כשנה וחצי בבסיסו".

ראש הממשלה הצטרף לדברים וכתב: "דעתי לא השתנתה בדבר מתן חנינה לאלאור אזריה, כפי שהבעתי אותה לאחר הכרעת הדין בחודש ינואר. כשהנושא יעלה לדיון מעשי אני אעביר את המלצתי לחנינה לגורמים הרלוונטיים".

שר התחבורה, ישראל כץ: "בית הדין אמר את דברו. כעת האחריות על ממשלת ישראל- לפעול למתן חנינה מיידית. להחזיר את אלאור הביתה".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטבלי: "הכרעת הדין בעניין אלאור אזריה דורשת חנינה. פניתי לנשיא ריבלין בנושא זה באמצעות מכתב ששלחתי. החייל מילא את תפקידו והגן על אזרחי ישראל בעת פעולת טרור. הוא ראוי לחנינה. בימים אלה, כשישראל עוד מבכה את הטבח בנווה צוף, חשוב לזכור מי הרעים ומי הטובים וכי חייל שהורג מחבל אינו פושע. ראוי לסיים את הפרשה עם חנינה מהירה ".

ח"כ אורן חזן: "רק בישראל לוחם מצטיין שחיסל מחבל נתעב, שבא לרצוח ושפך דם יהודי, הופך בעל כורחו לעבריין מורשע בהריגה ונשלח לכלא".

תגובות נזעמות גם בסביבתו של אלאור אזריה. אחותו כתבה: ""בית הדין לא הביא את הצדק. יום שחור לעם ישראל". הוריו של אזריה הגיבו אף הם בחריפות ואמרו כי הכרעת הדין היא "הרוע בהתגלמותו". לדבריהם, "המערכת המשפטית משתקת את הצבא".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם את ליברמן לא תנוכה
אתה ביבי וכל השופטים המפקדים
מידת הדין תפגע בהם
זה לא יום שחור
זה יום תבוסה לישראל
זה יום ללא אור חשוך מחשוך

ליברמן התעורר בוקר טוב
אני ואני ואני ואני בכל הבלאגן של הר הבית לא מדבר כלום שר הביטחון של הנייה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו