הקדמת לשלם את הדו”ח, תקבל הנחה של 50 אחוז

הצע"ח על פיה המשלם דו"ח תוך שבועיים יהיה זכאי להנחה של 50 אחוז – רק בחניה במקומות המסומנים בכחול לבן – המציעים חברי הכנסת הרב מקלב והרב גפני

הזריז נשכר- חוק מעניין יועלה בתחילת השבוע הבא, על פיה המשלם את דו"ח החניה שקיבל, תוך שבועיים ממועד הקבלה, יהיה זכאי להנחה של 50%. הצעת החוק, אותה יזמו חברי הכנסת הרב אורי מקלב והרב משה גפני, מתייחסת לחנייה מוסדרת בלבד, כגון במקומות המסומנים ב"כחול-לבן", ולא באדום לבן וכדומה.

מציעי החוק גפני ומקלב, הסבירו כי "תשלום מהיר של קנסות ימנע סחבת בירוקרטית, פניות לרשות המקומיות, והליכים משפטיים המקשים מאוד גם על הנהגים וגם על הרשויות המקומיות". הסדר זה נהוג במדינות שונות באירופה, ובחלקן ההסדר נוהג גם בדו"חות של מהירות מופרזת ועוד עבירות תנועה.

יצויין, כי הצעת חוק זהה כבר אושרה ב-2009. ההצעה שהגיש בזמנו ח"כ אלי אפללו, אף אושרה במליאת הכנסת בקריאה טרומית, ולאחר מכן אושרה בוועדת הכלכלה לקריאה ראשונה. אך לאחר התנגדות משרד האוצר לחוק, לא קודם.

שר התחבורה ישראל כץ הסביר כי הממשלה תומכת ביוזמה, "החוק הוא קודם כול חוק שנוגע במציאות קיימת, זה חוק מעשי, שבא מצד אחד לשמור על המסגרת, ומצד שני להקל על הציבור… אני רואה בזה אחת מהצעות החוק שיכולות לגרום לזה שהמדינה והרשויות ייהנו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו