הלכה יומית: מדוע עדיף לא לנדור נדרים?

מדי יום, לפני 'אשרי' בתפילת ותיקין, {או לפני הוצאת ספר תורה בשני וחמישי}, אומר מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז שליט''א הלכה יומית לתלמידים ולציבור המתפללים. היום המשיך ללמוד בהלכות נדרים

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה רבנו מאיר מאזוז שליט"א

יום רביעי כ"ד מנחם-אב תשע"ז

בן איש חי שנה שניה פרשת ראה {-תוכן הדברים}: "ענייני הנדרים הם שני סוגים. הסוג הראשון: נדרי צדקה ודבר מצוה" – למשל, נדר ללמוד כך וכך דפים ביום, זה נקרא של מצוה. "ויש נדר איסור – שאוסר על עצמו איזה ענין. סתם, השתגע, ועשה נדר שלא יאכל שום דבר מדברים מסוימים, או שלא יישן כמה שעות/שלא יילך/שלא ידבר עם פלוני/שלא ייהנה מפלוני, זה נקרא דברים של רשות. ומי שנודר ואינו מקיים, עובר בלאו וַעֲשֵֹה. לאו: "לא יחל דברו, ככל היוצא מפיו יעשה". וַעֲשֵֹה: "מוצא שפתיך תשמור ועשית". ולכן, אדם יזהר שלא ידור שום נדר, כדי שלא יבוא אחר כך לחטוא בנדר הזה, למעול בו.

אמרו חכמים מי שמאחר את נדרו, שלא קיים אותו ולא עשה לו התרה, הפנקס שלו למעלה נפתח, ונבדקים מעשיו, אם הם מספיקים להגן עליו".

לכן, אדם לא ידור! וגם דבר של מצוה/של צדקה, ידור בשבת, ובמוצאי שבת או יום ראשון – כבר ישלם.

ההלכה היומית לרפואת חיה זוהר בת רחל, ולעלוי נשמת יוסף בן משאללה, גורג'יה בת שרה, ונחמה בת דבורה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו