צילום: פלאש 90

האלוף אמיר אשל: "ישראל סיכלה כ-100 הברחות נשק לחיזבאללה"

מפקד חיל האוויר היוצא האלוף אמיר אשל, התייחס לסיכול הברחות הנשק לארגון הטרור חיזבאללה ב-5 השנים האחרונות: "מאז 2012, סוכלו עשרות רבות מאוד של פעולות. המספר מתקרב לשלוש ספרות". לדבריו "ישנן פעולות קטנות ויש כאלה הנמשכות כמה ימים"

"ישראל תקפה שיירות נשק ואמצעי לחימה שיועדו לארגון חיזבאללה ולארגונים נוספים בזירות אחרות קרוב למאה פעמים בחמש השנים האחרונות – כך אמר המפקד היוצא של חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, בראיון לעיתון הארץ.

לדבריו, "מאז 2012, בוצעו עשרות רבות מאוד של פעולות, המספר מתקרב לשלוש ספרות".

"פעולה יכולה להיות משהו בודד, קטן ונקודתי, ויכולה להיות שבוע אינטנסיבי שמעורבים בו הרבה מאוד כלים".

אשל הוסיף כי "לשמחתו זה קורה מתחת לרדאר".

"אפשר להסתכל על זה כהישג ישיר, על הציוד שהושמד. אבל קרה עוד דבר אחד שהוא בעיניי משמעותי מאוד. השכלנו לא לדרדר את מדינת ישראל למלחמות" אמר.

"במזרח התיכון קל מאוד להסלים למלחמה", הסביר אשל. "זו חוכמה קטנה מאוד להיות פיל בחנות חרסינה. כשלישראל יש אינטרסים, היא פועלת חרף הסיכונים. אני חושב שבעיני האויבים שלנו, ככל שאני מבין את זה, זו שפה שמובנת פה ומובנת גם הרחק מהמזרח התיכון".

אשל, התייחס גם לפרשת החייל אלאור אזריה. "הייתה הבנה מאוד מהירה שזה אירוע חריג בכל קנה מידה. תחקרו אותו מקצועית והגיבו נכון. ברור שהיה כאן גם כשל מקצועי וגם כשל ערכי. שתי ערכאות של בית הדין כבר אמרו את דברן".

"היכולת של מפקדים לתחקר, לומר דברים ברורים, ערכית ומקצועית, זו נשמת אפו של הצבא. כשזה לא יהיה אנחנו נתפורר, ואז אפשר יהיה לסגור את העסק".

"האמירות הערכיות היו ברורות – וזה צריך לקבל גיבוי מחוץ לצה"ל. הצבא עובד במרקם עדין. אם לא נותנים גיבוי לעמדות פיקודיות, אין יכולת לפקד. לא תהיה עוצמה צבאית בלעדיו. זה המנוע של הצבא. אחרת אפשר להחליק במדרון מאוד מסוכן ולהגיע לחוסר יכולת לפקד", סיכם אשל.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברור שלא רוצים להסלים כי הערבים ינצחו ח"ו בכל הסלמה כי אתם חבורת שפנים ו"מוסריים" שתעדיפו שאלאור עזריה יכנס לכלא והלואי רח"ל שהמחבל היה נשאר בחיים היל"ת..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו