צפון קוריאה שוב מאיימת: "התרגיל שיתקיים מחר יוביל למלחמה גרעינית"

מחר יקיימו צבאות ארצות הברית ודרום קוריאה תרגיל משותף, מה שמעורר את זעמו של הממשל בפיניאנג. "זו התנהגות חסרת אחריות המובילה את המצב לשלב בלתי נשלט של מלחמה גרעינית" נכתב בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה

המתיחות במזרח הרחוק מתעצמת שוב: דווקא לאחר מה שנראה כמו הנמכת הלהבות מצד הניציםבוחר הממשל בפיוניאנג לשוב ולאיים במלחמה גרעינית.

העילה: תרגיל צבאי משותף בו יטלו מחר חלק צבאות ארה"ב ודרום קוריאה.

בסוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה פורסמה הודעה בה נאמר כי "התרגיל המתוכנן הוא התנהגות חסרת אחריות שעלולה להוביל את האזור למלחמה גרעינית". בנוסף מאיימת צפון קוריאה כי הטילים שלה מסוגלים להגיע לכל נקודה בארצות הברית.

כאמור, ההצהרה המדוברת עומדת בסתירה למה שנראה כמו הרגעת הרוחות בימים האחרונים. כזכור, ביום רביעי שיבח נשיא ארה"ב באופן נדיר את שליט צפון קוריאה ובבוקר שלמחרת (שעון ישראל) השמיע נשיא השכנה המאויימת מדרום מסר אופטימי מתמיד.

"אני יכול לומר בביטחון מלא שלא תהיה שוב מלחמה בחצי האי הקוריאני", אמר הנשיא בראיון לתקשורת המקומית. הוא הוסיף: "העם עבד יחד כדי לשקם את הריסות המדינה אחרי מלחמת קוריאה (בתחילת שנות ה-50. ח.ג.)…איננו יכולים להפסיד שוב הכל בגלל מלחמה".

דלות, אפרוריות ורהב צבאי: תיעוד נדיר של החיים בצפון קוריאה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו