צילום: פלאש 90

ראש אמ"ן: "מטפלים באיומים בנחישות, בכל הצורות"

שעות לאחר שצבא סוריה הודיע כי מטוסי קרב ישראליים תקפו מפעל לייצור טילים, התייחס ראש אמ"ן להתמודדות עם האיומים שמופנים כלפי ישראל: "אנחנו מטפלים באיומים אלה בנחישות, מול אויבינו בכל הגזרות. צה"ל פועל להרחקת המלחמה ולהתכוננות אליה"

ראש אמ"ן בצה"ל, אלוף הרצי הלוי, התייחס הערב (ה') לאיומים הביטחוניים כלפי ישראל, על רקע תקיפת המפעל לייצור טילים בסוריה, שמיוחסת לישראל.
לדבריו: "ישראל מטפלת באיומים בנחישות, ברחוקים ובקרובים, בכל הצורות".

את הדברים אמר ראש אמ"ן במהלך אירוע לזכרו של הנשיא השישי חיים הרצוג, שכיהן פעמיים בתפקיד ראש אמ"ן.

באירוע שנערך במרכז רבין בתל אביב התייחס הלוי גם להתבססות של איראן באזור.

לדבריו, "האיומים הביטחוניים החמורים שמופנים כלפי ישראל מארגוני חמושים נעשים בסיוע איראני. אלה איומים חמורים אבל לא קיומיים. איראן חותרת להתבסס על גבולותינו בסוריה, לבנון ועזה, ומציפה את גבולותינו באידיאולוגיה קטלנית. מנהיגה מאחלים להשמדת מדינת ישראל, אולם מי שנחשף לטפח מהעשייה המודיעינית והצבאית יודע שתקוותיהם צפויות להתאכזב".

מוקדם יותר היום הודיע צבא סוריה באופן רשמי כי מטוסי קרב ישראליים תקפו יעדים שלו ליד מסייאף.

בהודעה נאמר כי "חיל האוויר הישראלי שיגר בשעה 2:42 לפנות בוקר כמה טילים מהשטח האווירי הלבנוני לעבר אחד ממוצבי צבא סוריה, הממוקם בסמוך למסייאף, מה שהביא למותם של שני חיילים ולנזק ברכוש".

זה המרכז לפיתוח נשק להשמדה המונית שהותקף הלילה בסוריה


"התוקפנות הזו היא ניסיון נואש להרים את המורל של ארגון הטרור דאעש. התקיפה מוכיחה את התמיכה הישירה של ישראל בארגון דאעש ובארגוני הטרור הנוספים".

שר הביטחון אביגדור ליברמן נשאל בצהרים על התקיפה, ונמנע מלאשר או להכחיש את הדיווחים. "אנחנו לוקחים תמיד כל אפשרות בחשבון. נעשה הכל על מנת שלא לאפשר הקמה וקיום של פרוזדור שיעי מאיראן לדמשק"

לא מאשר ולא מכחיש: "אנחנו מוכנים ונחושים להגן על עצמנו"


לדבריו, "אנחנו תמיד לוקחים בחשבון כל אופציה במזרח התיכון. לצערי הכל יכול לקרות. אנחנו לא מחפשים הרפתקאות ולא רוצים להיגרר לעימותים. יחד עם זאת, נעשה הכל על מנת שלא לאפשר קיום פרוזדור שיעי מאיראן ללבנון דרך סוריה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו