צפון קוריאה מאיימת: "ארה"ב תסבול כפי שלא סבלה מעולם"

בפיוניאנג זועמים על הסנקציות אותן מקדמת ארה"ב, ומאיימים: "העולם כולו יראה איך נאלף את הפושעים האמריקנים ע"י פעולות שכמותן הם לא דמיינו". היום: מועצת הביטחון תצביע על הטלת עיצומים נוספים נגד הדיקטטורה המבודדת

המתיחות במזרח הרחוק: לצפון קוריאה משגרת הבוקר (שני, שעון ישראל) איום לעבר ארה"ב בעקבות הסנקציות האחרונות שמקדמת האחרונה בעניינה. "אמריקה תשלם את המחיר. היא תסבול כפי שלא סבלה מעולם. כל המדינות יראו כיצד נאלף את הפושעים האמריקנים באמצעים אותם הם לא דמיינו", נאמר בהודעה של משרד החוץ שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה.

יצוין כי היום תתכנס מועצת הביטחון של האו"ם כדי להצביע על סנקציות חדשות שיוטלו על צפון קוריאה.

טראמפ: "הפעולה הצבאית נגד צפון קוריאה אינה בראש סדר העדיפויות"

כזכור, בשבוע שעבר קיימה המועצה דיון חירום בעקבות הניסוי הגרעיני שביצעה צפון קוריאה.

בפתח הדיון אמרה שגרירת ארה"ב כי מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, "מתחנן למלחמה". "ארה"ב אינה רוצה מלחמה, אבל הסבלנות של ארצנו אינה בלתי מוגבלת", אמרה השגרירה.

"הגיע הזמן לומר די. הגישה ההדרגתית שנקטה מועצת הביטחון עד כה אינה עובדת. מועצת הביטחון חייבת לאמץ כעת החלטה על נקיטת הצעדים החזקים ביותר שיש נגד צפון קוריאה".

השגרירה הוסיפה כי ארה"ב תפיץ הצעת החלטה חדשה בעניין צפון קוריאה למועצת הביטחון עוד השבוע, וכי היא רוצה להביא אותה להצבעה ביום שני הבא.

שגריר צרפת באו"ם אמר בדיון כי צפון קוריאה איננה עוד איום אזורי בלבד, אלא איום מיידי על הקהילה הבינלאומית כולה. "אנו קוראים לנקוט עמדה מאוחדת ומהירה ולהחריף את הסנקציות על צפון קוריאה", אמר.

בשבועות האחרונים ניסתה גם סין, בעלת בריתה הקרובה ביותר של צפון קוריאה, לרסן את משטרו של קים ג'ונג און אך נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר אתמול כי היא לא הצליחה לעשות זאת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו