צילום: דובר צה"ל

צה"ל מתרגל מלחמה בצפון: "נכריע את חיזבאללה כבר בתחילת המערכה"

בתרגיל נוטלים חלק אלפי חיילים מכל החילות וקצין בכיר מבהיר: "אין שום מצב שחיזבאללה יוכל לכבוש שטח בישראל". לדבריו, "חיזבאללה הפך מארגון טרור לצבא, ודווקא העובדה הזו מקלה עלינו את המלאכה" • בפנים: תיעוד וידאו ותמונות מהתרגיל

התרגיל הצבאי הגדול בצפון הארץ נכנס לשבוע השני שלו. בתרגיל נוטלים חלק אלפי חיילים מכל החילות, וכפי שדיווחנו אמש, עם תחילת השבוע השני לתרגיל הטקטיקה בצפון משתנה. אחרי שדימה הגנה על יישובים סמוכי גדר שכוח חיזבאללה ניסה לפלוש לתוכם – צה"ל עובר לתרגול שלב ההתקפה.

"בחלק הראשון של התרגיל היה לנו חשוב לבחון את הממשקים בין הפיקוד לשליטה בשטח", מסביר סגן מפקד התרגיל, תא"ל סער צור. "זה בא לידי ביטוי בחלוקת האחריות בין המפקדים, כשהמבחן האמיתי היה לראות אם בתוך הכאוס שאנחנו מציבים בפניהם, הם מצליחים לעבוד בסדר הנדרש ולפי הוראות הפק"ל שלמדו".

//www.jdn.co.il/breakingnews/861188

כעת עולה התרגיל מדרגה, והמפקדים בשטח נדרשים להתחיל את השלב השני: התקפה קרקעית וארטילרית על מתחמי חיזבאללה והשתלטות על מרחבי השיגורים שבשטח האויב. "אנחנו מתחילים את שלב התמרון בהתקפה – כשהדגש יהיה על הכוחות הקרקעיים", מציין תא"ל צור. "מלבד ביצועי הכוחות ואופן ההתנהלות, המטרה שלנו כרגע היא לבחון את הממשקים מרמת הגדודים בשטח, דרך האוגדות ועד הפיקוד".

בתוך כך, קצין בכיר מבהיר כי "אין שום מצב שחיזבאללה יוכל לכבוש שטח בישראל במערכה הבאה". לדבריו, "אני מניח שהוא יגיד שהוא כבש, אבל במצב כזה, מול הכוחות שיש לנו ובהתחשב במערך ההגנה של פיקוד הצפון – זה לא יקרה".

עוד מדברי הקצין הבכיר: "חלק מהיכולות שלנו גלויות וחלקן סמויות, בכל מקרה לא נאפשר לו להחזיק בנכס כזה לאורך זמן. השאלה היא לא האם קו המגע בינינו לבינם ייפרץ, אלא מה יהיה היקפו".

הקצין מוסיף כי "ארגון חיזבאללה עבר ממצב של ארגון גרילה, למעין ארגון צבאי, וכעת הוא בהחלט כזה. מה שמקל עלינו להבין אותו יותר. התמרון היבשתי שאנחנו מתרגלים הוא משמעותי, וכולל את חיל הים, חיל האוויר, מפקדת העומק, חילות התקשוב והמודיעין וכן הלאה. אין פה תפיסה חדשה אלא מימוש עקרונות צה"ל – להגיע לאן שאמרו לנו, בזמן שנקבע".
קצין בכיר נוסף אמר: "לא נרוץ עד הרקטה האחרונה, לא נטפל בכל מרחב שיגור. אז איך נשיג הישג מבצעי? בתמרון קרקעי. להרוג אויב ולהשמיד תשתיות, גם מהאוויר, תוך פעילות במקביל במרחבים צפופים". לדבריו, "אם תוצג מפה ולא נידרש להסביר אותה, סימן שצה"ל ניצח".

צילומים: דובר צה"ל

קרא עוד בנושא:

//www.jdn.co.il/breakingnews/699390
//www.jdn.co.il/news/world_news/712590
//www.jdn.co.il/breakingnews/711112
//www.jdn.co.il/video/710145
//www.jdn.co.il/breakingnews/719534

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הסרטונים שצה"ל מפיק זולים. לא מתאים לצבא יחודי ויהודי להשוויץ בסרטונים זולים כאלו, ענווה תהלום אותם בהחלט, ואם לא, אז בטח לא תזיק.

חבל על ההתרברבות, למי זה טוב??

בס"ד הכל בס"ד ובעזרת ה'. וכדאי מאד שגם בצבא ישתמשו בזה.

אסור לשכוח. בעזרת ה'. כי 'אם ה' לא ישמור עיר' וכו'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו