מקור הפיצוץ. צילום: טוויטר

טרור בלונדון: מטען התפוצץ ברכבת התחתית – 22 נפצעו

ע"פ דיווחים בתקשורת המקומית, מטען חבלה מאולתר שהוטמן בפח של אחד הקרונות התפוצץ וגרם למספר נפגעים באורח קל. מחקירת ראשונית עולה כי המטען שככל הנראה היה מורכב כחלק מסיר לחץ,לא התפוצץ במלואו • טראמפ: "עוד תקיפה שביצע טרוריסט לוזר"

22 בני אדם נפצעו באורח קל מפיצוץ של מטען חבלה ברכבת התחתית בלונדון. ע"פ דיווחים בתקשורת המקומית, המטען הוטמן בפח של אחד הקרונות, התפוצץ וגרם להתלקחות של חלק מהקרון.

לאחר שנסיבות האירוע נחקרו ע"י כוחות הביטחון נקבע כי מדובר בפיגוע טרור. כעת נבדק כיצד הצליח המחבל להחדיר את המטען לקרון הרכבת. כמו כן מתקיים מצוד אחר האחראים למעשה.

בכיר לשעבר ביחידה ללוחמה בטרור במשרד ההגנה הבריטי אמר לרשת החדשות הבריטית כי המטען הוא מעין סיר לחץ שכנראה הייתה בו תקלה ולא התפוצץ במלואו.

עדי ראייה שהיו במקום סיפרו על הבהלה: "המטען היה בדלי לבן כמו של עובד בניין. פתאום שמענו בום והיו להבות בכל עבר".

"היה ריח כימי כלשהו ואנשים התחילו לברוח בבהלה. זה היה יותר ריח כימי מאש ריח של שריפה. ראינו אנשים שסבלו מכוויות".

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי קיבלה עדכונים שוטפים על חקירת הפיגוע, והודיע כי תכנס ישיבת חירום. "מחשבותיי עם הפצועים בתחנת הרכבת פרסונס גרין ועם שירותי ההצלה שהגיבו במהירות ובאומץ", אמרה מיי.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס לפיצוץ שאירע ברכבת בלונדון לאחר שהוגדר כאירוע טרור: "עוד תקיפה שביצע טרוריסט לוזר. אלה אנשים חולים ומטורפים שמוכרים לרשויות בלונדון. חייבים להיות אקטיביים!".

זמן קצר קודם לכן התרחש ניסיון פיגוע דקירה בפריז שהסתיים ללא נפגעים. מהודעת המשטרה המקומית עולה כי מחבל, המשתייך ככה"נ לארגון דאע"ש, ניסה לדקור חייל בעיר.

החייל התעשת והצליח לנטרל אותו. מאוחר יותר הוא נעצר ע"י כוחות שהוזעקו לזירה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו