צילום: פלאש 90

המשטרה לנכים: לא תתאפשר יותר חסימות כבישים

לאחר שהיום חסמו הנכים ארבעה מוקדים מרכזיים בכבישי ישראל ויצרו פקקי ענק, הודיעה המשטרה על הקשחת המדיניות בטיפול בהפגנות: "ככל שתמשכנה ההפרעות, המשטרה תאכוף את חוקי התנועה - בחרו מתווי מחאה חלופיים"

לאחר שבועות של חסימות כבישים, המשטרה משנה את מדיניותה כלפי הפגנות הנכים.

במשטרה הודיעו היום (א') כי לא יאפשרו יותר למחאות הנכים להתקיים בכבישי ישראל ולשבש את התנועה לזמן רב. "ככל שתמשכנה ההפרעות החמורות, המשטרה תאכוף את חוקי התנועה", נכתב בהודעה הרשמית מטעם המשטרה.

במשטרה הוחלט כי כל חסימה תטופל מידית במטרה למנוע פקקי תנועה גדולים. עם זאת, במשטרה נחושים להימנע מעימותים פיזיים עם המפגינים הנכים, ובמקביל הציעו חלופות לגיטימיות למחאה שלא יפגעו בנהגים.

הבוקר נסגרו נתיבי איילון לכיוון דרום במחלף קק"ל לשעתיים לאחר שמפגינים חסמו את נתיבי התנועה במלואם במסגרת המחאה להשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום.

בהמשך שיבשו הנכים את התנועה מחלף רוקח לצפון, שם נעו באיטיות במכוניותיהם. עומסי תנועה נרשמו גם ממחלף חיל שריון לצפון. שוטרי משטרת ישראל כיוונו את התנועה במקום.

לקראת רדת החשיכה חסמו המפגינים הנכים לתנועה את צומת רעננה לכל הכיוונים. לאחר כשעה שבה התנועה במקום לסדרה.

חלק מהנהגים לא קיבלו בהבנה את ההפגנה וצפרו, והיו כאלה שגם ירדו מהמכוניות והתעמתו עם הנכים. "אני משלם מסים, מה אתם רוצים ממני? אתם לא משלמים מסים!", אמר נהג אחד, ואחר הוסיף: "אתה בכלל לא נכה, אתה בריא כמו שור! לך לעבוד!". נהג נוסף אמר: "זה מאבק פוליטי!".

מוביל ארגון "הנכים הופכים לפנתרים", אייל כהן, אמר במהלך החסימה הבוקר באיילון כי "עקב מהלך חד צדדי של ממשלת ישראל שמתעללת בציבור הנכים, מהיום כבישי הארץ ייחסמו בצירים ראשיים למשך זמן ממושך מבעבר. שום מתווה לא יתקבל אם נציג 'הנכים הופכים לפנתרים' לא יהיה חלק משולחן הדיונים בכנסת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אנחנו בתולדות אברהם יצחק מחכים גם שהמשטרה תדבר איתנו ותציע לנו לבחור באפיקי מחאה חילופיים.
אבל המשטרה עסוקה בלפוצץ לנו את המוח, ואין לה זמן לדבר איתנו בכלל….

תפסיקו כבר לחסום את כבישי העיר והגישה לכל סבובותיה
אנחנו לא אמורים להיות שבויים למערכות ומחאות למיניהם
יש גבול

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו