צילום: פלאש 90

מוותרים על פסקת ההתגברות? מסתמן: הקואליציה תחוקק חוק גיוס חדש

ראשי מפלגות הקואליציה החליטו אתמול בישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקמת ועדה שתנסה לגבש חוק גיוס חדש, במקום זה שנפסל לאחרונה על ידי בג"ץ. המשמעות: פסקת ההתגברות לא תקודם בשלב זה

הקרב על חוק הגיוס: מפלגות הקואליציה החליטו אתמול בישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקמת ועדה שתנסה לגבש חוק גיוס חדש, במקום זה שנפסל לאחרונה על ידי בג"ץ – כך מדווח הבוקר העיתון 'מעריב'. ע"פ הדיווח, חברי הקואליציה התחייבו העביר את החוק בהקדם האפשרי.

עוד דווח כי בדיון אתמול לא דובר על פסקת ההתגברות, אלא על הקמת ועדה שתורכב מנציגי כל הסיעות בקואליציה, שתנסה לגבש חוק חדש מוסכם ולהביאו לאישור הכנסת בהקדם.

כזכור, ביום ראשון דיווחנו כי ראשי המפלגות החרדיות מקדמים במרץ חלופה הולמת לחוק שנפסל – בין ע"י חוק חדש ובין ע"י פסק ההתגברות. אלא שלנוכח הקשיים שמערימים ליברמן וכחלון נאלצים ראשי המפלגות לאיים על ראש הממשלה בדרישה שיטיל את כל כובד משקלו למען הצלחת המהלך.

העיתונאי זאב קם חשף ב'כאן' כי דרעי, גפני וליצמן העבירו מסר לראש הממשלה לפיו אם הפתרון שלהם לא יקודם הרי שהם לא יתמכו בחוק הלאום אותו הוא מקדם. "במפלגות החרדיות מתגבש הרעיון להוציא אל הפועל צעד דומה לזה שעשה שר האוצר, משה כחלון, לפני מספר חודשים, כאשר אמר לנתניהו שהוא יתמוך בחוק התאגיד רק אם קודם כל תעבור בכנסת הרפורמה של מפלגתו, "נטו משפחה". כך גם החרדים, שמתכננים להודיע לראש הממשלה ולקואליציה שחוק הלאום יוכל לעבור בכנסת רק אם חוק הגיוס יתקדם במקביל", כך ע"פ הדיווח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו