הטבח בלאס-וגאס: משרד החוץ יצר קשר עם כל הישראלים

מספר ההרוגים עומד נכון לעכשיו על 59. הרשויות בארה"ב ממשיכות לחקור את נסיבות האירוע הקשה. משפחתו של הרוצח: "אנחנו המומים, הוא היה בחור רגיל, משהו קרה והוא 'השתגע', אין לנו מושג מה. תנחומינו לקורבנות ולמשפחות שלהם"

הוסר החשש לשלומם של הישראלים מנותקי הקשר בלאס וגאס: משרד החוץ מוסר הבוקר (חמישי) כי בשעות האחרונות הצליחו אנשי המשרד ליצור קשר עם כל הישראלים ששהו באזור וכעת ניתן לקבוע בודאות שאיש מהם לא נפגע באירוע הקשה.

מספר הנפגעים עומד הבוקר על 59 הרוגים ועוד קרוב ל-400 פצועים.

צרורות ירי והמוני נמלטים: תיעוד רגעי האימה בלאס-וגאס


נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ נשא דברים לאומה ואמר: "גבר חמוש רצח באכזריות יותר מ-50 אנשים ופצע עוד מאות. זה היה מעשה של רוע טהור".

"ברגעים של טרגדיה ואימה אמריקה מתאחדת, כך היא עשתה תמיד. רשע ואלימות לא ישברו את האחדות שלנו – ולמרות שאנחנו מרגישים כעס על הרצח של חברינו האהבה היא זו שמגדירה אותנו, וכך יהיה תמיד", הוסיף הנשיא בהצהרה שמסר בבית הלבן.

היורה סטיבן פאדוק, בן ה-64 שהפך לרוצח ההמונים הגדול בהיסטוריה של ארצות הברית, התגורר בשנה האחרונה בעיירה מסקיט, נבאדה, שנמצאת מצפון-מזרח ללאס וגאס ובה חיים כ-20 אלף איש.

לפי הרשויות בלאס וגאס, לא ידוע כי לפדוק היו קשרים לארגונים קיצוניים וכן לא נמצאו בחדרו במלון חומרים כלשהם היכולים לשפוך אור על מניעיו או על האידיאולוגיה שלו.

עם זאת, ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הירי. בהודעה שפרסם בסוכנות הידיעות אעמאק, נטען כי פאדוק התאסלם לפני כמה חודשים. גורם אמריקני בכיר דחה את הטענה של דאעש.

במשפחתו של סטיבן פאדוק הביעו זעזוע והלם מהטבח שביצע. "אנחנו המומים, הוא היה בחור רגיל, משהו קרה והוא 'השתגע', אין לנו מושג מה. תנחומינו לקורבנות ולמשפחות שלהם", אמר אחיו אריק פאדוק.

טראמפ: "מעשה של רוע טהור"; דאעש קיבלו אחריות לירי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו