נשיא קטלוניה: "הכרזה על עצמאות – ענין של ימים ספורים"

הקטלונים לא מתרגשים מהחרפת האיומים של השלטונות במדריד, וממשיכים להיערך לקראת ההכרזה על עצמאותם. "אם מדריד תתערב זו תהיה טעות שתשנה הכל". מלך ספרד: "מנהיגי קטלוניה מערערים את הדמוקרטיה ומפלגים את החברה"

האם שלטונות קטלוניה יכריזו על עצמאות חבל הארץ שלהם והתנתקות מוחלטת מספרד כבר בימים הקרובים? לפי הבטחת נשיא המחוז, קרלס פוג'דמון, התשובה היא כן. "זה יקרה כבר בסוף השבוע הנוכחי או בתחילת השבוע הבא", דברי פוג'דמון בראיון לערוץ BBC.

הוא הזהיר את השלטונות במדריד מפני פעולה כוחנית לאחר הכרזת העצמאות ואמר כי אם יפעלו כך "זו תהיה טעות שתשנה את הכל".

בסרטונים: שוטרים ספרדים מנסים למנוע בכוח את קיום משאל העם

בתוך כך, מלך ספרד התבטא הלילה לראשונה מאז פרסום תוצאות משאל העם וגינה את התנהלות השלטונות של מחוז קטלוניה. "הם פועלים נגד הדמוקרטיה ומפצלים את החברה הקטלונית. ההתנהלות שלהם בלתי אחראית", אמר המלך בנאום שנשא.


כזכור, ביום ראשון התקיים בקטלוניה משאל עם על עצמאות המחוז. הרשויות למעלה מתשעים אחוזים מהמצביעים תמכו בהיפרדות מספרד. שיעור המצביעים, אגב, עמד על 42% בלבד.

"קיבלנו את הזכות למדינה עצמאית. האזרחים שלנו אמרו את דברם", אמר נשיא המחוז והוסיף: "נפנה לרשויות באירופה כדי להתלונן על האלימות המשטרתית שהופעלה נגדנו…ספרד היא הבושה של אירופה, השוטרים התנהגו בפראות וברבריות".

שירותי הבריאות של קטלוניה מסרו לפני זמן קצר כי מספר הפצועים בעימותים האלימים עם המשטרה עומד על 884, כמה עשרות מהם במצב בינוני ואפילו קשה.

קרא עוד בנושא:
//www.jdn.co.il/news/world_news/890632
//www.jdn.co.il/news/world_news/890738

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ציטוט מהכותרת: "הכרזה על עצמאות – ענין שלך ימים ספורים". לא הבנתי למה זה עניין שלי דוקא?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו