צילום מסך

המלך הגיע לביקור היסטורי, הביע תמיכה בפלסטין ונתקע במדרגות

לראשונה ביקר מלך סעודיה ברוסיה, שם תקף את המעורבות האיראנית, הביע תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית ונתקל במבוכה כאשר מדרגות הזהב הנעות ויורדות מהמטוס המלכותי, נתקעו והוא נאלץ לרדת ברגל • צפו ברגעי המבוכה

במסגרת ביקור ראשון של מלך סעודי מכהן ברוסיה, נפגש מלך סעודיה, סלמאן בן עבד אל-עזיז, עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. עוד קודם לפגישה, עם הנחיתה ברוסיה, אירעה תקרית מביכה כאשר המדרגות הנעות, העשויות מזהב, נתקעו והמלך נאלץ לרדת רגלית מהמטוס. צפו:

במהלך הפגישה עם פוטין הבהיר המלך הסעודי כי הוא מתנגד למעורבות האיראנית במזרח התיכון. "על איראן להפסיק להתערב בנעשה באזור, במיוחד בתימן", אמר המלך הסעודי לנשיא הרוסי. בפגישה דנו השניים גם בסוגיית ניתוק כורדיסטן מעיראק לאחר שהכורדים הצביעו בעד הניתוק במשאל העם שהתקיים בשבוע שעבר. "יש לשמור על שלמות הטריטוריה של עיראק", אמר המלך הסעודי.

סלמאן הבהיר גם כי הממלכה תומכת בהקמה של מדינה פלסטינית ורוצה לראות את מזרח ירושלים מוכרזת כבירת המדינה הפלסטינית. סלמאן הוסיף גם כי בכל הנוגע לנעשה בסוריה, יש להגיע לפתרון פוליטי כדי לשמור על המדינה מאוחדת. סלמאן הגיע בראש משלחת לחתימה על עסקאות השקעה בשווי מיליארדי דולרים, המהוות אוויר לנשימה עבור הכלכלה הרוסית שספגה מהלומות עם ירידת מחירי הנפט והסנקציות מהמערב.

פוטין שיבח את היחסים ההיסטוריים של רוסיה עם סעודיה. "אני מאמין שהביקור שלך ייתן דחיפה עוד יותר גדולה ליחסים המשותפים של המדינות", אמר הנשיא הרוסי ואישר כי יכבד את בקשתו של המלך הסעודי להוציא לפועל ביקור גומלין בריאד. סלמאן השיב: "אנו שואפים לחזק את היחסים עם רוסיה כדי לקדם את היציבות בעולם. יש לנו הסכמה משותפת בסוגיות רבות וסעודיה תמשיך במאמציה למאבק בקיצונים ובטרור וכן למנוע את מקורות מימונו". סלמאן אף קרא לאו"ם להקים מרכז למאבק בטרור.

במהלך הביקור חתמה המשלחת הסעודית על מזכר הבנות לרכישת טילי הגנה אווירית מדגם S-400 מהתעשייה הצבאית הרוסית. עם זאת, לא נרשמו פריצות דרך משמעותיות בנושאים שנמצאים במחלוקת בין מוסקבה לריאד, כולל התמיכה הרוסית באסד ובאיראן במלחמת האזרחים בסוריה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה מצחיק

התפיסה שלו מאוד איטית, לוקח לו המון זמן להבין שהמדרגות לא עובדות.

במחשבה שנייה, יכול להיות שלקח לו זמן להיזכר איך יורדים רגלית במדרגות, אחרי המון שנים שלא עשה זאת.

אני לא רואה שזה מצופה זהב

יפה מאוד:)

מגיע לו…

חחח… באמת נראה מסטול על כל השכל.
אפילו ללכת לא יודע.

ממש דקה אחרי שדיבר נגד ישראל הוא נתקע במדרגות.

שיזיז תעצמו אפשר לחשוב… שיתאמץ

הדביל הזה נראה מימי הביניים…

כולנו רוצים והממשלה תפריד את מזרח ירושלים אנחנו לא צריכים לממן אותם

למה החזיקו אותו?

ימ"ש

שיתן לי 1% מהכסף שלו אני לא יצחק עליו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו