קוריאה הצפונית מחדשת את האיומים: "נשגר טילים לעבר האי גואם"

סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית ציטטה חוקר במשרד החוץ בפיונגיאנג ששב על האיום לשגר טילים לעבר הטריטוריה האמריקנית הקרובה עליה גואם. הדברים נאמרו על רקע תרגיל ימי משותף של ארה"ב ודרום קוריאה בשבוע הבא

המתיחות בחצי האי הקוראני: בצל תרגיל ימי המשותף לארה"ב וקוריאה הדרומית שעתיד להיערך בשבוע הבא, קוריאה הצפונית חידשה היום (ו') את האיום לירות לעבר הטריטוריה האמריקנית הקרובה עליה גואם.

סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית ציטטה חוקר במחלקה האמריקנית במשרד החוץ בפיונגיאנג שאמר: "כבר הזהרנו מספר פעמים שננקוט באמצעי הגנה עצמית, כולל שיגור מטח טילים לעבר גואם. הפעילות האמריקנית הצבאית מחזקת את נחישותנו שארה"ב צריכה להיות מאולפת על ידי אש ומקרבת את ידנו להדק במטרה לנקוט באמצעי הקשה ביותר".

התרגיל הימי המשותף לארה"ב וקוריאה הדרומית יתחיל ביום שני למשך עשרה ימים. במסגרת התרגיל ייבדק שיתוף הפעולה בין ארה"ב וקוריאה הדרומית ומטוסי קרב משני הצדדים צפויים להשתתף גם כן.

כזכור חילופי המהלומות המילוליים בין וושינגטון לפיונגיאנג נמשכים מזה מספר שבועות. רי יונג הו, שר החוץ של קוריאה הצפונית, הצהיר בריאיון לסוכנות הידיעות הרוסית TASS כי ארצו תגרום לארצות הברית לשלם באמצעות "מטח של אש".

השר גם טען כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, "הצית את פתיל המלחמה בנאומו באו"ם".

כזכור, בנאום זה אמר טראמפ כי "אם לא תהיה ברירה, ארצות הברית תשמיד את קוריאה הצפונית". רי יונג גם אמר כי התוכנית הגרעינית של פיונגיאנג תבטיח שלום וביטחון לאזור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו