דובר צה"ל

בחשד להסתה: כוחות הביטחון פשטו על 8 כלי תקשורת פלסטינים

הלילה התקיימה פעילות משותפת של כוחות צה"ל, שב"כ והמנהל האזרחי, במסגרתה פשטו על שמונה כלי תקשורת פלסטיניים החשודים בהפצת ושידור חומרי הסתה המעודדים לטרור."מחבלים הודו שההסתה בתקשורת הייתה אחד הגורמים שהניעו אותם"

כוחות צה"ל, שב"כ והמנהל האזרחי פשטו הלילה על שמונה כלי תקשורת והפקה פלסטיניים החשודים בהפצה ובשידור של תכני הסתה המעודדים לטרור. מצה"ל נמסר כי במהלך הפשיטה נעצרו שני מבוקשים החשודים בהסתה.

במבצע רחב היקף של החטיבות המרחביות שומרון, בנימין, עציון ויהודה, נסגרו תחנות תקשורת כגון: ׳רמאסאת׳ ו׳טרנס מדיה׳, וכן הוחרם ציוד ומסמכים של חברות תקשורת הנותנות שירות בין היתר לערוצים ׳אל- אקצא׳ ו׳אל קודס. כל אלו הוגדרו בצו מפקד פיקוד המרכז כהתאחדויות בלתי מותרות.

דובר צה"ל מסר כי מבצע זה הינו חלק ממאמץ הסיכול המורחב במסגרתו פועלים כוחות הביטחון מול כלל מרכיבי הטרור וביניהם ההסתה. כוחות הביטחון במרחב ימשיכו לפעול כנגד ההסתה לטרור מתוך הבנה שזו מהווה גורם ישיר לביצוע פיגועים בהשראה ולתמיכה בטרור.

מפקד חטיבת יהודה, אלוף-משנה איציק כהן אמר בתום המבצע הלילה כי "התחנות שנסגרו סייעו לערוצים מרכזיים בתקשורת הפלסטינית כמו 'אל-אקצה' ו'אל-קודס' להסית ולעודד לטרור". עוד אמר כי "אם לפני שלוש-ארבע שנים ההסתה הפריעה לנו, היום אנחנו לא מחכים ומגיבים מהר.

המפקד הסביר מדוע הם פועלים נגד כלי התקשורת המסיתים נגד ישראל: "אנו רואים בהסתה חלק בלתי נפרד מעידוד הטרור ועל כן נמשיך להילחם בה. מחבלים שביצעו פיגועים, הודו בחקירתם כי אחד הגורמים שהניעו אותם היה ההסתה שאליה נחשפו בתקשורת".

במקביל, במהלך הלילה עצרו כוחות הביטחון 18 חשודים ברחבי הגדה, 15 מהם בחשד למעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו