בתמונה: חתימת הסכם הפיוס בקהיר

ארה"ב מקבלת את עמדת ישראל: "חמאס חייב להתפרק מנשקו"

השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, מברך על הפיוס הפלסטיני אך מאמץ את עמדת ישראל בנוגע לפירוק חמאס מנשקו. "אם חמאס ימלא תפקיד כלשהו בממשלה הפלסטינית עליו לקבל את העקרונות הללו". השר בנט: "מסר עוצמתי"

יומיים לאחר החלטת הקבינט בענין הפיוס הפנים פלסטיני מקבלת ישראל חיזוק משמעותי לעמדתה. השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, פרסם הבוקר הודעה רשמית בענין הסכם הפיוס בין פתח לחמאס.

בתחילת ההודעה בירך גרינבלט על ההסכם "שעשוי להביא איתו שיפור במצב ההומניטרי ברצועת עזה", אך בהמשך הוא הבהיר כי ארה"ב מיישרת קו עם ישראל בענין הדרישה לפירוק חמאס מנשקו. "ארצות הברית חוזרת ומדגישה את הנחיצות של קיום העקרונות שנקבעו בעבר ע"י הקוורטט: התחייבות חד משמעית למניעת אלימות, הכרה במדינת ישראל, פירוק ארגוני טרור מנשקם והתחייבות למשא ומתן לשלום". גרינבלט מדגיש כי "במידה וחמאס יטול תפקידים בממשלה הפלסטינית – הוא יהיה חייב לקבל את העקרונות הללו".

יושב ראש הבית היהודי, השר נפתלי בנט, הגיב להודעה וכינה אותה "אמיצה ועוצמתית". "אני מברך את ג'ייסון גרינבלט ואת הממשל האמריקאי על ההודעה הברורה שלהם: ממשלה פלסטינית חייבת לפרק ארגוני טרור ולהכיר בישראל", כתב בנט.

הוא שב והדגיש את עמדת ממשלת ישראל כפי שהתקבלה בקבינט: "מדינת ישראל לא תנהל מו"מ עם ממשלה פלסטינית הנשענת על חמאס – כל עוד הוא לא יפורק מנשקו ולא יכיר בישראל". בנוסף הזכיר בנט את הדרישה להשבת גופות חללי צה"ל והאזרחים השבויים ברצועת עזה.

ישראל מבהירה: לא ננהל מו"מ מדיני ללא פירוק חמאס מנשקו

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סוף סוף ממשל עם עמדות הגיוניות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו