דיווח: קושנר ביקר בחשאי בסעודיה במטרה לקדם תהליך מדיני

בניגוד לפעמיים הקודמות בהן ביקר בסעודיה, מטרת ביקורו של חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב התמקדה הפעם בסכסוך הישראלי-פלסטיני ובניסיון לקדם הסדר מדיני באזור. אמש טען אבו מאזן כי האמריקנים הבטיחו לו שיכירו בקרוב בפתרון שתי המדינות

הבית הלבן ממשיך במאמצים – החשאיים והגלויים – לקדם הסדר מדיני בין השיראלים לפלסטינים: האתר האמריקני 'פוליטיקו' חושף כי חתנו היהודי ויועצו הבכיר של נשיא ארה"ב, ג'רארד קושנר, ערך ביקור חשאי בסעודיה במהלך סוף השבוע שעבר.

ע"פ הדיווח, מטרת הביקור היתה לקדם את התהליך המדיני, כאשר בניגוד לפעמיים הקודמות בהן ביקר קושנר בממלכה – הפעם הוא עסק בנושא הזה בלבד.

עוד דווח כי השליח למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט וסגנית היועץ לביטחון לאומי, דינה פאוול, השתתפו אף הם בביקור.

בבית הלבן אישרו את הפרטים והדגישו כי קושנר נמצא כל העת בקשר הדוק עם גורמים ישראלים ופלסטינים וכי כל הפעולות נעשות על דעת ובידיעת כולם.

בלחץ אמריקני: שר האוצר נפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני

כזכור, 'הארץ' חשף הבוקר כי יו"ר הרשות הפלסטינית הצהיר אמש כי במסגרת ממשלת האחדות שתקום כחלק מהסכם הפיוס, הוא לא ימנה שרים מארגון חמאס שלא יכירו מפורשות בישראל. את הדברים אמר אבו מאזן לחברי כנסת לשעבר שביקרו אמש בלשכתו.

ע"פ עדותו של יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, עמרם מצנע, שנכח בפגישה, אבו מאזן ציין כי "האמריקאים הבטיחו לו שבקרוב מאוד הם יודיעו שהם תומכים ברעיון שתי המדינות".

כזכור, מאז נבחר טראמפ לתפקיד נשיא ארה"ב הוא ואנשיו הקפידו לדבר על "עסקה כוללת" ולא על "פתרון שתי המדינות". האם כעת יאמץ טראמפ את הגישה של קודמיו בתפקיד? ימים יגידו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו