יוסף שפירא יושבע מחר למבקר המדינה

לאחר שגבר על יריבו ריבלין, ימונה מחר למבקר המדינה – שפירא מגיע מבית המשפט המחוזי בירושלים שם שימש כשופט

מבקר חדש – מיכה לינדשטראוס יסיים מחר את תפקידו כמבקר המדינה, ועל כסאו יישב יוסף שפירא, שיושבע בטקס שייערך במליאת הכנסת.

קרא עוד:

[postim]

לאחר המון פרשיות ענק שהעשיר אותנו המבקר התוקפני, הוא הולך הביתה. עידן חדש מצפה לאזרחי המדינה בכלל, ולראשי הפוליטיקה בפרט. לינדנשטראוס ששם לו מטרה לחפור ולחפש אחרי כל אחד ואחד מראשי המדינה, ומינה את עצמו לשוטר, שופט, יועץ, דובר, נשיא, עוזב את הכל, ומניח לפוליטיקאים לנשום, בתקוה שממלא מקומו יהיה פחות אגרסיבי וחתרני.

 יוסף שפירא, (67) נבחר לתפקיד לפני כחודשיים, לאחר שגבר על המשנה לנשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט אליעזר ריבלין, וקיבל את תמיכתם של 68 חברי כנסת לעומת 40 חברי כנסת שתמכו במועמדותו של ריבלין.

המבקר החדש נכנס לתפקיד כשבוע לאחר שהכנסת אישרה את החוק המאפשר למבקר המדינה להשלים דוחות, גם לאחר סיום תפקידו.

החוק העניק למבקר לינדנשטראוס, שמתקשה להיפרד מהכסא, ארכה של שלושה חודשים לאחר סיום כהונתו כדי להשלים כתיבת דוחות שטיוטות שלהם נמסרו למבוקרים, כך שיוכל להשלים את הדוח בפרשת מסמך הרפז.

שפירא, למד משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, כיהן כשופט בית המשפט הצבאי לערעורים, ושימש סגן יושב ראש בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי-הדין.

בשנת תשס"ג מונה שפירא לשופט בתי משפט השלום במחוז ירושלים, וכשנתיים לאחר מכן מונה לכהונת שופט בית המשפט המחוזי ירושלים. כאמור, מחר יושבע יוסף שפירא למבקר המדינה השמיני, ויחל בעבודתו הקשה והמורכבת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו