pixabay

בדרך לבחירות חוזרות? קנצלרית גרמניה לא הצליחה להרכיב קואליציה

מרקל תודיע לנשיא גרמניה שלא הצליחה להרכיב ממשלה: "זהו יום של הרהורים ומחשבה עמוקה. אעשה הכול כדי להבטיח שהמדינה מנוהלת היטב בשבועות הקשים שצפויים לנו" • ייתכנו בחירות חוזרות ועולה חשש מהתחזקות מפלגת הימין הקיצוני

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הודיעה לפנות בוקר כי נכשלו המאמצים להרכיב קואליציה בת שלוש מפלגות. הדבר מהווה משבר פוליטי חריף במדינה, הגרוע זה כמה עשורים, שמעלה אפשרות לקיום בחירות חוזרות ומטיל צל על מנהיגותה של מרקל.

ההחלטה ללכת אל הנשיא, שבכוחו להכריז על בחירות חדשות, התקבלה לאחר שהמשא ומתן עם המפלגה הדמוקרטית החופשית (FDP) נכשל לאחר ארבעה שבועות של דיונים. מרקל סירבה להקים ממשלה צרה עם מפלגת הירוקים.

"האמנו שאנחנו נמצאים בדרך להסכם", אמרה מרקל, שרק לפני כחודשיים ניצחה בבחירות בפעם הרביעית, והוסיפה: "זהו יום של הרהורים ומחשבה עמוקה על האופן שבו גרמניה צריכה להמשיך. כקנצלרית, אעשה הכול כדי להבטיח שהמדינה תנוהל באופן הטוב ביותר בשבועות הקשים שמצפים לנו".

מלבד האפשרות לקיום בחירות חדשות, מרקל עשויה לנסות להמשיך את הקואליציה הנוכחית שלה עם הסוציאל-דמוקרטים. עם זאת, מפלגת המרכז-שמאל כבר הבהירה שהיא תלך לאופוזיציה כדי לבנות את עצמה מחדש אחרי שנים רבות בצלה של מרקל ומפלגתה השמרנית.

מנהיג הדמוקרטים, כריסטיאן לינדנר, הודיע כי מפלגתו החליטה לסגת מהמשא ומתן הקואליציוני לאחר שלא הצליחה למצוא מכנה משותף בנושאים מרכזיים עם שותפותיה הפוטנציאליות. "היום לא הייתה התקדמות בשיחות להקמת הקואליציה, אלא עיכוב. לארבעת הצדדים במשא ומתן אין חזון משותף למודרניזציה או בסיס אמון משותף", אמר. לאחר מכן הבהיר: "עדיף לא למשול מאשר למשול בצורה שקרית".

במערכת הפוליטית בגרמניה לא ממש רוצים ללכת לבחירות חדשות בלשעון המעטה. החשש הגדול של רובן הוא שמפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" תקבל יותר מ-13 האחוזים שאותם קיבלה בבחירות האחרונות ושהפכו אותה למפלגה השלישית בגודלה במדינה.

יהודי גרמניה חוששים אך לא מופתעים: "מרגישים את השנאה לזרים"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו