צילום: דובר צה"ל

סוללת כיפת ברזל הימית הוכרזה כמבצעית • צפו

בתום שנה וחצי של הכנות ובדיקות הוכרזה סוללת כיפת ברזל הימית, שאמורה להגן על המים הכלכליים של ישראל, כמבצעית. היום בוצעו ניסויי יירוט מוצלחים, בין היתר של מטרות דמויי רקטות גראד לטווחים של עשרות קילומטרים


בתום שנה וחצי של הכנות ובדיקות הכריזו הערב (ב') בזרועות האוויר והים על מוכנות סוללת כיפת ברזל הימית.

הניסויים כללו שיגור של חימושים דמויי רקטות גראד לטווחים של עשרות קילומטרים, בדומה לרקטות ששוגרו מרצועת עזה בעימותים קודמים. לדברי קצינים בכירים בחילות האוויר והים, היירוטים היו מלאים הן בשיגורים הבודדים והן במטחים ששוגרו במהלך הניסוי.

מטרת כיפת ברזל הימית היא להגן על המים הכלכליים של ישראל, בדגש על אסדות קידוח גז שלעברן כבר שוגרו רקטות על-ידי חמאס במבצע צוק איתן. סוללת כיפת ברזל מותקנת על גבי מנחת המסוקים של ספינת הטילים סער 5 "אחי להב".

בצה"ל הסבירו כי מטרת המהלך היא להשלים לשנתיים הקרובות את הפער המבצעי בהגנת האסדות שנוצר כתוצאה מהעיכוב העתידי בהגעת ספינות המגן החדשות מגרמניה.

כיפת ברזל הימית מחוברת גם למכ"ם הימי "אדיר" שעל הספינה וגם למערכות הגילוי שעל החוף ובכך שתי מערכות הגילוי משלימות זו את זו ומגבות אחת את השנייה. את הסוללה הימית תפעיל פלוגה ייחודית למשימה זו מגדוד כיפת ברזל החדש שהוקם בספטמבר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא הבנתי במה זה נקרא ימי?
האם בגלל שהסוללה הוצבה על רקע חוף הים?
סתם מילים יפות כאלו…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו