נתניהו חתם על עצומה הקוראת לנשיא לחון את אלאור אזריה

על המכתב חתמו גם חברי כנסת נוספים, בהם שר הביטחון אביגדור ליברמן, שר הרווחה חיים כץ והשר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי. מבית הנשיא נמסר: "בקשה מחודשת לחנינה ניתנת להגשה רק בחלוף שישה חודשים מיום החלטת הנשיא בבקשה הקודמת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם על מכתב הקורא לנשיא המדינה ראובן רובי ריבלין לשקול מחדש את בקשת החנינה של אלאור אזריה. זאת, כשבוע לאחר שריבלין דחה את הבקשה.

"עמדתי לא השתנתה: חנינה לחייל אלאור אזריה", כתב נתניהו בתגובה לפרסום על כך.

לצידו של נתניהו חתמו עשרות ח"כים, בהם שר הביטחון אביגדור ליברמן, שר הרווחה חיים כץ והשר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי.

מלשכת ריבלין נמסר כי "המכתב המדובר לא התקבל בלשכת הנשיא וכאשר יתקבל יענה כמקובל במישרין. בבית הנשיא מוצאים לנכון להזכיר כי בקשות חנינה מתקבלות רק מהנדון עצמו, באי כוחו או קרובי משפחה מדרגה ראשונה שלו".

עוד נמסר כי "על פי המדיניות הנוהגת בטיפול בחנינות לאורך השנים, בקשה מחודשת לחנינה ניתן להגיש רק בחלוף שישה חודשים מיום שניתנה החלטת הנשיא בבקשתו הקודמת של הנידון אלא אם כן חל שינוי מהותי בנסיבות הבקשה".

כזכור בהודעתו של ריבלין מהשבוע שעבר נכתב. ״נשיא המדינה נתן דעתו לעבירות שבוצעו על ידך ולנסיבותיהן, לכל הדברים שנכתבו בבקשתך, לכל החומר וכן לחוות הדעת שהובאו בפניו והחליט לדחות את הבקשה".

ריבלין דחה את בקשת החנינה של אזריה: "גזר הדין הביא בחשבון את הנסיבות"


בעקבות ההחלטה מתחו רבים בימין ביקורת על הנשיא, בהם יו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד) שאמר: "מעניין שבעניינו של אולמרט, חברו, הפעיל הנשיא במהירות את מידת הרחמים בעוד שאצל אזריה לא עשה כן למרות שהיה זכאי לכך".

בריאיון לשרון גל בגלי ישראל הוסיף ביטן: "אני מצטער על כל הרגעים שהצבעתי לריבלין כשהיה מועמד הליכוד לכנסת. ניתקתי איתו קשר, אני לא מדבר איתו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו