נתניהו ואלשיך. צילום: פלאש 90

חוק ההמלצות: מה מרוויח ומה מפסיד ראש הממשלה?

למרות הסיכוי הגבוה שהחוק ייפסל ע"י בג"ץ, למרות ההבנה שבכל מקרה היישום של החוק הזה הוא על גבול הבלתי-אפשרי ולמרות הביקורת הציבורית והמשפטית שהוא מעורר, יש מי שסבור כי לנתניהו היתה סיבה טובה להתעקש על אישור החוק בגירסתו הנוכחית

מה ביקש ראש הממשלה להשיג בחוק ההמלצות שאושר אמש? על פניו, סיכוי גבוה שהחוק ייפסל בבג"ץ כשעל הדרך הצליח נתניהו להתגרות בגופי אכיפת החוק. גם אם החוק לא ייפסל, היישום שלו בפועל הוא כמעט בלתי-אפשרי. בסופו של יום הציבור ישמע על המלצות המשטרה, בין אם ע"י הדלפות לתקשורת הזרה ובין אם ע"י שיחות שלא לייחוס.

מדוע אם כן ראש הממשלה התאמץ כל כך להעביר את החוק? הפרשן רביב דרוקר מציע הסבר מענין: נתניהו מעוניין להשיג הרתעה פוליטית ומשפטית לקראת הקרבות שעוד נכונו לו. "נתניהו משיג את ההרתעה אותה הוא רוצה. הוא אומר לכולם 'אני מעביר את מה שאני רוצה, יש לי כוח עצום. השנה שתיקח לפרקליטות לעבור על התיק הזה, נובעת מהפחד. למה את פרשת 'בר און-חברון' לקח 4 חודשים לחקור ולגמור? נתניהו כאילו אומר אני מעביר את החוק הזה על הראש, לא איכפת לי מה אומרים דן מרידור, או שאר האנשים", כלשונו.

מנגד, הפרשן אמנון אברמוביץ' סבור כי נתניהו עשוי/עלול להפסיד מכל הסאגה. בראיון לגל"צ הסביר אברמוביץ': "בית המשפט ידון בחוק הזה, הוא אמור לקבוע שהחוק הזה הוא פרסונלי ורטרואקטיבי. הרי הוא עושה טוב לפוליטיקאים ואנשי משפחות פשע, ועושה להם פרוטקציה מכל השאר. אתם מאמינים שלא נדע מה הייתה המלצת המשטרה? הרי יוציאו את זה לעיתונות זרה, ואז אנחנו בעיתונות נצטט אותם. הוא יפסיד מזה על ציר הזמן. אלמלא החוק הזה המשטרה הייתה לוקחת את הזמן ומעבירה את ההמלצות. במצב העניינים החדש אנחנו נדע כבר בעוד חודש".

"נתניהו והמשולחים שלו, אמסלם ואחרים, תוקפים את גורמי האכיפה. יש כאן ראש ממשלה, שנמצא תחת חקירות כבר שנה וחצי, הוא מנסה להציל את עורו. הוא אמנם יצא היום בפעם השלישית לאפריקה, אבל היה כבר שש פעמים בחקירה בלהב 433", הוא מוסיף.

בוידאו: נתניהו בהצהרה לתקשורת לפני יציאתו לאפריקה, הבוקר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טוב זהו ביקור שורשים לביבי
שטוען שיש לו גם גנים מזרחיים
ואפריקאיים
אז הוא מבקר בארץ המולדת של משפחתו

במקום חוקים שימנעו פרסומים לא יותר פשוט לא לגנוב ?

הו נראה ילד מתלהב…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו