התשובה לקמפיין הרפורמים – רישום נישואין בווטסאפ

זוגות ישראלים נרתעים מלהינשא ברבנות בגלל הבירוקרטיה? קבלו את המיזם החדש שמציע שירותי רישום נישואין בווטסאפ • "רוב החילונים כן מעוניינים שנישואיהם יהיו מוכרים על פי ההלכה" • והאם גם החרדים יכולים?

הווטסאפ מגיע גם לשירותי הדת: המלחמה נגד ארגוני הרפורמים והאלטרנטיביים עולה שלב ומצליחה לחולל מהפכות גם בתחומים ארכאיים ומקובעים כמו רישום הנישואין. מיזם חדש של ארגון 'בנועם דניאלי' העובד בצמוד לרבנות הראשית, מציע את הכלי הכי פשוט לרישום נישואין בעידן הדיגיטלי: ווטסאפ.

הרישום עובד בצורה הכי פשוטה ומהירה שיש. נכנסים לאתר של 'בנועם דניאלי', שם יש לינק שמפנה לווטסאפ, מצלמים את המסמכים הנדרשים כמו תעודות זהות, תעודות הנישואין של ההורים וכל מסמך אחר שנוגע לתיק הרישום. לאחר מכן תיקבע פגישה עם אחד מלמעלה מאלף רבני הארגון, שזמינים לפגישות בכל מקום בארץ, גם בימי שישי ומוצ"ש, ובכל שעה מהבוקר ועד 12 בלילה. הרב, הוא זה שיעמוד בקשר מול הרבנות הראשית והוא גם זה שיעביר למשרדיהם את הכתובה לאחר החופה.

הקטליזטור להפעלת המיזם הנועז נמצא בהשוואת נתוני רישום הנישואין ברבנות מול הגורמים הרפורמים והאלטרנטיביים, שלא עושה טוב לאף אחד במערכת הרבנות הראשית. ישנם ערים מרכזיות כמו ראשון לציון, שבהן הרבנות איבדה בשנים האחרונות עשרות אחוזים מסך הנרשמים לנישואין. הזוגות החילונים, שלא מוכנים לסבול את הליכי הבירוקרטיה הנהוגים ברבנות כמו בכל מוסד ממשלתי, מצביעים ברגליים ומחפשים גופים פרטיים שיערכו להם רישום זריז וקל יותר.

"ישנם גורמים עתירי ממון", אומר הרב ישראל מאיר ריאני, יו"ר ארגון 'בנועם דניאלי, "ששופכים מיליונים כדי להכפיש את רישום הנישואים ברבנות, אולם האמת היא שרוב החילונים כן מעוניינים שנישואיהם יהיו מוכרים על פי ההלכה, וכשמסלקים מהם את בעיית הבירוקרטיה והופכים עבורם את ההליך לפשוט ומזמין, הכול נראה אחרת. הרישום אצלנו הוא ברמת שירות גבוהה שגם אותם גורמים לא יכולים להתחרות בה. זה הכוח שלנו מולם".

ואם כבר פישוט הליכים בווטסאפ, מה איתנו החרדים, האם גם אנחנו יכולים? לדברי הרב ריאני, "הארגון הוקם כדי לקרב את הציבור המסורתי והחילוני, אולם בהחלט שאין מניעה מצד כל מי שמעוניין בכך, גם חרדי, להיכנס לאתר ולבצע את אותו תהליך פשוט לרישום הנישואין".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לחרדים אין וואצאפ

תיקון טעות: 'יש' מניעה מחרדי לבצע רישום נישואין בוואטסאפ, והיא, אם אין לו היתר של רב להחזיק בוואטסאפ!

חרדי לא משתמש בוואטס אפ……

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו