גפני: כל הרצון הוא לא לגייס את בני הישיבות, אלא להפוך אותם לחילוניים

ח"כ הרב משה גפני בנאומו במליאת הכנסת: "ברור שכל הרצון הוא לא רק לגייס את הציבור החרדי ובני הישיבות, אלא להפוך אותם לחילוניים" ■ "אילו אריאל שרון או אהוד אולמרט היו עומדים היום בראשות הממשלה, כל מסע ההסתה כנגד הציבור החרדי סביב נושא הישיבות וחוק הגיוס לא היה קיים" ■

ח"כ הרב משה גפני טען אתמול במליאת הכנסת, כי אילו אריאל שרון או אהוד אולמרט היו עומדים היום בראשות הממשלה, כל מסע ההסתה כנגד הציבור החרדי סביב נושא הישיבות וחוק הגיוס לא היה קיים, ובוודאי שלא היה עולה על דעתם לחוקק חוק כזה ושח"כ צעיר יוביל אותם לכך.

הוא הזכיר, כי אריאל שרון אמר בשעתו בויכוח שהיה לו עם איש המפד"ל, ש"אף אחד לא יחשוד שאיני יודע משמעות הצבא וחשיבותו, אך אם לא תהיינה ישיבות לא יהיה עם ישראל".

קרא עוד: 

[postim]

לאחר מכן עבר לתאר כיצד היה נראה ונשמע נאומו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לאחר הפגנה כמו שהיתה במוצאי שבת האחרונה, ואחרי ויכוחים כמו אלו של מופז, פלסנר ושותפיהם. במשך דקות ארוכות נשא דברים כאילו אולמרט הוא הדובר, והצליף בחברי הכנסת על כך שהם לא יטיפו לראש הממשלה בנושא הגיוס, וכי הוא זה שעושה אחרי 64 שנים שלא עשו דבר, אך הוא עושה זאת בחכמה.

"אני המנהיג, אני ראש הממשלה, בגלל הפגנה שהיתה, בגלל שרוצים להוריד אותי מהשלטון, בגלל זה אתם תנהלו פה מסע נגדי? אני ראש הממשלה. יש תהליך. התהליך הזה קיים. ראשי המדינה הכירו בערך לימוד התורה. אפילו קודמי, ראש הממשלה לשעבר שרון, שהשם ישמור אותו ויעשה אותו בריא — ככה היה אולמרט אומר — אמר שבלי ישיבות אין עם ישראל. זה אני, אולמרט, אומר את זה. אתם תעשו נגדי הסתה עכשיו? למה, מה קרה? למה הפסקתם עם המחאה החברתית נגדי? בגלל שהטייקונים איימו על כלי התקשורת ואמרו להם: אם תסקרו את המחאה החברתית, אנחנו נפסיק לכם את הפרסומות? ואז, מה עושה התקשורת ככה אומר אולמרט ואז מה עושה התקשורת? לוקחת את מי שאפשר להכות בו ללא רחמים. נעשה הפגנה נגד תלמידי ישיבות. אף אחד לא יקום לשאול, הרי 64 שנה לא היה כלום ואף אחד לא דיבר כלום ולא הפגין. ועכשיו, בקדנציה שלי, אהוד אולמרט, תבואו ותפגינו?".

בהמשך דבריו הבהיר, כי ברור שכל הרצון הוא לא לגייס את הציבור החרדי ובני הישיבות, אלא להפוך אותנו לחילוניים. לחלן חלילה את בני התורה. "אבל אולמרט היה עומד כאן וצועק: ´איך אתם מעיזים לדבר נגדי? איך בא איזה חבר כנסת צעיר, שרוצה לזכות בפריימריז. אין לו אג´נדה על מה לדבר, אז הוא הוביל את הקו שכל קדימה הלכה אחריו, שצריך להתייחס לתלמידי ישיבות כמו לעבריינים. עבירה פלילית על מי שלומד תורה. לא היה דבר כזה מאז ימי רומי, שמי שלומד תורה אומרים שהוא עבריין. לא היה דבר כזה בעם ישראל מאז היותו לעם רק על ידי הקלגסים הרומאים´. זה היה אומר אולמרט, לא אני. אני הייתי אומר דברים יותר חמורים".

"הוא לא היה מרפה ואומר עוד: מה? בגלל פופוליזם? בגלל שמתחשק לכם עכשיו? בגלל שבסקרים אתם יורדים לארבעה מנדטים? בגלל זה אתם מנהלים קמפיין של מלחמת אחים? אני כראש ממשלה לא אתן את זה. אני רוצה לראות שאני אביא חוק ושלא יצביעו איתי. אתה, שאול מופז, אתה פתאום מדבר על זה? הרי אמרת בהתחלה שהכל צריך להיות בהסכמה. שכחת? הכל בגלל שאתה רוצה להפיל אותי מהשלטון? בגלל שהחרדים הולכים אתי? בגלל שיש ברית ביני לבין החרדים? רק בגלל זה מותר לעשות כזאת פלגנות? ומה אתה חושב, שאול מופז או יוחנן פלסנר, שבגלל הסנקציות שלך יותר יתגייסו? שבגלל הסנקציות שלך יותר ילכו לשירות האזרחי? אחד? תשכח מזה. אם תהיה כפייה, גם אלה שהולכים אנחנו נקרא להם לא ללכת. אם יהיה מהלך מוסכם שהולכים בדרך המלך, יש תהליך. כולם מכירים אותו. הוא תהליך שהתחיל לפני שנתיים. הוא לא היה קודם. אתם קדימה פוחדים מהתקשורת. אתם רוצים על ידי זה לקבל קולות. נכנסתם לקואליציה לא על הנושא המדיני, לא על הנושא הביטחוני, לא הכלכלי, לא החברתי, לא דיור, לא מחירים, לא כלום. חרדים עליך ישראל. היום הגענו מהמאדים. נטפל בחרדים והכל בגלל שאתם רוצים להוריד אותי מהשלטון, לא יקום ולא יהיה. אולמרט היה עומד פה ונושא נאום של מנהיג. תאמינו לי, אני הייתי נגדו, אבל אני מתגעגע אליו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ר' מוישה! חזק ואמץ.
האיש היחיד בכנסת שאומר באומץ את דברה של היהדות החרדית – דבר התורה. האיש היחיד שאינו נרתע מאיומים קואליציוניים וכדו', ובכל עוז ותוקף, תוקף את כל מפירי הדת וזוממי כילויה.
ר' מוישה, לך בכוחך זה – כוח משלחיך, מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א – והושעת את ישראל.
(נכתב ע"י איש "שלומי אמונים" מאוכזב…)

אתה עדיין לא יודע מה זה פוליטיקה אם אתה מאוכזב מפוליטיקאים, כשיהיו בחירות כווווווווולם מבטיחים ותתפלא לשמוע צוחקים עליך כל הדרך לכסא העור צבי.

מה אתה אומר רבי משה היקר?
הם רוצים להוריד לנו את הכיפה? לא ידעתי? אז למה אתה באמת מתנשק אתם? אז בטח תענה לי שצריכים ללחום מבפנים, נכון? אז אוקי אתם כבר לוחמים מבפנים כבר שישים שנה, איזה גזירה כבר ביטלתם עד היום?
אז בטח תענה לי מה זאת אומרת איזה גזירה? ביטלנו את הקיצוצים! סידרנו תקציבים לישיבות!
אוי רבי משה באמת?! כסף זה הכל? בשביל כסף מוכרים נשמות? בשביל זה יושבים בפנים? זה באמת מה שרבותך רצו ממכם? ועכשיו אתה בא לגלות את הסוד כאילו שהם רוצים להוריד לנו את הכיפות?
אז הנה אני ידעתי את זה לפניך , אני כבר יודע את זה כבר שישים שנה בשביל זה אני לא לוקח מהם כספים שאני יוכל לאמר להם עכשוב אין לי כלום אתך ולא רוצה לתגייס מבלי להסביר להם למה, ואתה מסכן נודע לך רק עכשיו שהם רוצים להוריד לנו את הכיפה, אז עצה טובה יש לי אליך תחזיק טוב את הכיפה שלך שלא יוכלו להוריד לך את זה ותמשיך ללחום אתם על כספים!!!!!!!!!!!

מה אתה מקשקש בשכל?

אל לייביש,
זה הכל שיש לך לענות? יפה, אתה לא צריך לנסות לענות כי אין תשובה ממילא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו