צילום: לע"מ

נתניהו למקרון: "אסכים לבצע ויתורים במסגרת תכנית טראמפ"

דיפלומטים אירופים, המעורבים בתוכן הפגישה בין ראש הממשלה ונשיא צרפת, ציינו כי נתניהו הביע גמישות והוסיף כי ימתין לראות כיצד תיראה תכניתו של נשיא ארה"ב

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לנשיא צרפת עמנואל מקרון כי יהיה מוכן לבצע ויתורים במסגרת תכנית שלום שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ יציג, כך לפי דיווח של דיפלומטים אירופים שמעורים בתכנית הפגישה, ופורסמו לראשונה בחדשות 10.

הדיפלומטים האירופים, שביקשו לשמור על עילום שם בשל הרגישות המדינית, ציינו כי מקרון אמר לנתניהו שדיבר עם טראמפ כמה פעמים בשבוע האחרון. "טראמפ אמר לי שיציג תוך כמה חודשים תכנית שלום שתהיה שונה מהיוזמות הקודמות. זה יהיה מהלך שיטלטל את הסטטוס-קוו", אמר מקרון.

נתניהו השיב כי הוא עדיין מחכה לראות את היוזמה של טראמפ. הוא הוסיף כי אינו יודע בדיוק מה טראמפ ישים על השולחן, אבל ציין כי יהיה מוכן לעשות פשרות וויתורים במסגרת תכנית השלום שיציג הנשיא.

"הבעיה היא שאחרי ההצהרה של טראמפ על ירושלים יהיה מסובך לקדם יוזמת שלום", אמר מקרון לנתניהו. "צריך יהיה לחכות כמה שבועות או חודשים כדי שהאווירה תתקרר".

יום לאחר מכן נפגש נתניהו בבריסל עם שרי החוץ האירופים, ואמר להם: "טראמפ מכין תכנית שלום רצינית וצריך לקחת אותו ברצינות, יש כרגע הרבה גלים אבל ברגע שזה יירגע תכנית טראמפ תעלה מחדש. שימו לב שההודעה של טראמפ על ירושלים נוסחה בזהירות. תקראו אותה טוב. היא לא סוגרת את הדלת בפני משא ומתן והסכם שלום".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "אנו מכחישים בתוקף שראש הממשלה דיבר על פשרות וויתורים. ראש הממשלה נתניהו אמר שהוא מניח שתכנית טראמפ תאתגר אותו ואת אבו-מאזן. כנראה שיש אינטרס אירופי להציג אחרת את הדברים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו