המהומות באיראן מחריפות ומתרחבות; דיווח על הרוגים במערב המדינה • צפו

ההתקוממות העממית באיראן נכנסת אל יומה הרביעי, עם עשרות אלפי מפגינים בערים המרכזיות. המשטר מפעיל יד קשה במטרה לדכא את המהומות: לפחות 3 הרוגים במערב המדינה. בנוסף נטען כי המשטר חוסם את הגישה לאינטנרט

ההתקוממות העממית באיראן נגד השלטונות במדינה נכנסת אל יומה הרביעי, וכבר עתה ברור שלא ניתן להגדיר אותה כאפיזודה חולפת. עשרות אלפי איראנים מפגינים בערים המרכזיות במדינה, תוך שהם קוראים קריאות בגנות משמרות המהפכה, הנשיא רוחאני והמנהיג העליון חמינאי.

במספר מוקדים השחיתו המפגינים ואף שרפו תמונות של ראשי המהפכה, כפי שניתן לראות בסרטונים המצורפים.

השלטונות באיראן נוקטים יד קשה במטרה לדכא את המהומות. ראשי המשטר הבהירו כי מדובר ב"הפגנות לא חוקיות" וכי משתתפיהן ישלמו את המחיר. בשטח מפעילים הכוחות אלימות רבה נגד המפגינים, כאשר בתקשורת הערבית דווח על 3 הרוגים אמש במערב המדינה.

עוד דווח כי השלטונות חוסמים את הגישה לאינטרנט, בניסיון להקשות על מארגני המחאה לשנע את ההמונים ו"להדליק את הרחוב".

כזכור, אתמול נדרש נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לנושא והביע תמיכה במפגינים. "דיווחים רבים על מחאות של אזרחים איראניים נגד השחיתות השלטונית ובזבוז עושרה של המדינה לטובת מימון טרור בחו"ל. על הממשלה האיראנית לכבד את זכויותיהם של בני עמה, כולל הזכות להביע את עצמם. העולם צופה".

לפי שעה לא ברור האם המהומות יבשילו לכדי איום על יציבות המשטר או שמא יסתכמו בסוף כאפיזודה חולפת. אולם מומחים מעריכים כי הרצינות והנוקשות שבה מדכאים השלטונות את המחאה מלמדים על החשש שלהם מפני הפוטנציאל הנפיץ של שלה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למכה מצרים בבכוריהם

טאטע עוד טיפהל'ה והמשטר מתפרק לרסיסים,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו