צילום אילוסטרציה: פלאש 90

גבעתיים: המועצה אישרה פתיחת מרכולים בשבת

מתעלמים מהוראת שר הפנים: מועצת עיריית גבעתיים אישרה את התיקון לחוק העזר העירוני שיאפשר למרכולים בגבעתיים להיות פתוחים בשבתות, ראש העיר רן קוניק כינס את חברי המועצה לישיבה שלא מן המניין והודיע: "לא נסכים לכפייה דתית"

מועצת עיריית גבעתיים אישרה הערב (א') את התיקון לחוק העזר העירוני שיאפשר למרכולים בגבעתיים להיות פתוחים בשבתות ובחגים.

ראש העיר רן קוניק כינס את חברי המועצה לישיבה שלא מן המניין במטרה לאשר את תיקון חוק העזר העירוני.

בסיכומה של הישיבה הוחלטה להתיר פתיחת עסקים בגבעתיים בשבת, אולם רק כאלו שאינם צמודים לבתי כנסת או שפתיחתם בסופי שבוע מפריע למנוחת התושבים.

בישיבת המועצה אמר ראש העיר רן קוניק: "העיסוק בסוגיה זאת הזה לא קל והנושא רגיש ואמוציונאלי. כל דיון הקשור לרגשות של תושבים הוא מורכב וגורם תמיד למריבות ומחלוקות בציבור. קידום חוק המרכולים בכנסת נעשה ללא התייעצות עם ראשי הרשויות, שביקשו במכתב להיפגש עם השר – מכתב שלא נענה. נפגשתי עם מנהיגי הציבור הדתי, אנשים שיש לי איתם יחסי ידידות והערכה הדדית. הם הביעו דאגה שנכשיר את המרכולים שיהיו כמו בתי קפה, עסקים מוחרגים שקבלו כבר אישור בחוק להיפתח בשבת".

"חוק המרכולים הוא חוק רע שכולנו נצטער עליו. המשמעות שלו היא העברת אחריות של ראשי הערים לאחריות שר הפנים. כל שנתיים יכול להיבחר שר חדש כך שכל שנתיים נידרש לשנות את החוק. החוק בא לכפות על ציבור חילוני אורח חיים דתי שלא מתאים לרוב תושבי גבעתיים. לא נסכים לכפייה דתית. אנחנו בעד המשך החיים בגבעתיים בדיוק כפי שקורה בשנים האחרונות".

כזכור חוק המרכולים שמקדמת הקואליציה בכנסת קובע כי רשות מקומית תוכל לשנות חקיקה עירונית כדי להתיר פעילות מסחר בשבת בתחומה רק באישור שר הפנים. עם זאת, החוק לא יתיר לשר לשנות חוק עזר עירוני קיים שמתיר את פתיחת העסקים בשבת.

חרף הקשיים: דרעי הודיע כי חוק המרכולים יעלה להצבעה


הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת בשבוע שעבר והייתה אמורה להגיע למחרת לדיון בוועדת הפנים לקראת הצבעה בקריאה שנייה ושלישית. תמיכת הקואליציה הובטחה לחברי הכנסת החרדים, אולם בשל הפיליבסטר סביב חוק ההמלצות, נדחו הקריאה השנייה והשלישית להשבוע.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מסכנים. עונש לעצמם בשם הלא כפיה דתית.
הרי גם להם טוב אוירת השבת.
השם תעזור לנו.

פירש הגר"א ז"ל, מאיר עיני ישראל, על מאמר חז"ל, אגרא דכלה, דוחקא. פירוש, השכר כביכול של הכלה העליונה, שכינת עוזנו, הוא שככל שהערב רב דוחקים אותנו, ממהרין פורקנא. " אמר להם ר' עקיבא לחכמים, אני שוחק כיון שאם נתקיימה הנבואה, שועלים הלכו בו, בודאי יתקיימו כל הנבואות הטובות. יראו עינינו וישמח לבנו בקרוב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו