צילום אילוסטרציה: פלאש 90

"התרחשות חריגה": דיונים אינטנסיביים בקבינט על המצב בסוריה

הקבינט המדיני-ביטחוני קיים בימים האחרונים דיונים אינטנסיביים בנושא החזית הצפונית ובהיערכות ליום שאחרי מלחמת האזרחים בסוריה וההתבססות האיראנית באזור. "מדובר בהתרחשות החריגה ביותר בקבינט המדיני-ביטחוני מזה עשור"

הקבינט המדיני-ביטחוני קיים בימים האחרונים דיונים אינטנסיביים בנושא החזית הצפונית. הדיונים עסקו בין השאר בפעילות איראן וחיזבאללה בסוריה ובלבנון, וכן בהיערכות ליום שאחרי מלחמת האזרחים בסוריה והשתלטותו מחדש של צבא אסד על רוב שטחי המדינה: כך נחשף אתמול בערוץ 10.

בדיווח הודגש כי חלק גדול מהמידע אסור בפרסום, אך מדובר בהתרחשות החריגה ביותר בקבינט המדיני-ביטחוני מזה עשור.

//www.jdn.co.il/breakingnews/917011

יחד עם זאת נרמז כי הדיונים קשורים, בין היתר, לדברי שר הביטחון, אביגדור ליברמן, במפגש עם חיילים למצב החזית הצפונית: "בכל הנוגע לגזרת הצפון – סוריה ולבנון הפכו ליישות צבאית אחת. ישראל אמורה להיערך לאתגר חדש. אם פעם דיברנו על גזרת לבנון – אז אין יותר גזרה כזו. יש גזרת צפון", אמר אז ליברמן.

לדבריו, "בכל התפתחות שתהיה, זו תהיה גזרה אחת, סוריה ולבנון ביחד, חיזבאללה, משטר אסד וכל סייעניו. גם מבחינת גזרת לבנון לא מדובר כבר על חיזבאללה בלבד. מדובר על חיזבאללה ועל צבא לבנון. לצערי זו המציאות".

חבר הקבינט, השר יובל שטייניץ, התייחס לדיווח במהלך ראיון לגל"צ ואמר: "אנו מודאגים מההתבססות האיראנית בגבול הצפון. ראש הממשלה מוביל מערכה מדינית בנושא. בהקשר זה, הקבינט מתכנס לפעמים בלי הודעה לתקשורת. זה כל מה שאני מוכן לומר בעניין הזה".


(בוידאו: נתניהו מזהיר: איראן רוצה לשלוח 80 אלף לוחמים שיעים לסוריה כדי לבסס את אחיזתה הצבאית במדינה)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו