בקבוקי תבערה על בית כנסת בג'רבה; "הערבים בשכונה ידידים שלנו"

שלושה בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית הכנסת באי, שבו חיה אחת הקהילות היהודיות העתיקות ביותר. נזק קל נגרם לבית הכנסת ולא היו נפגעים. אחד מחברי הקהילה אמר שהיחסים בין הקהילה היהודית לשאר התושבים מצוינים: "לא מאשימים אף אחד"

במהלך הלילה (אור ליום ד') הושלכו שלושה בקבוקי תבערה לעבר בית הכנסת באי ג'רבה, שבו חיה אחת הקהילות היהודיות העתיקות ביותר. נזק קל נגרם לבית הכנסת, וההערכות הן כי האירוע – על רקע ההפגנות בתוניס סביב יוקר המחיה, הנמשכות זה כבר שלושה ימים.

בקבוקי התבערה הושלכו מכיוון הגג לעבר חצר בית הכנסת שברובע אל-חארה כבירה ("השכונה הגדולה") בג'רבה, שם מרוכזת מרבית האוכלוסייה היהודית באי. הם פגעו בכפות תמרים שככל הנראה הושארו במקום מסוכות, אז התלקחו וגרמו נזק לחצר המבנה. בניגוד לשאר מדינות ערב, היהודים בתוניסיה לא סבלו מרדיפות רבות.

גואל סבן, תושב האי ג'רבה התוניסאי שחזר את שאירע בשיחה עם חדשות עשר: "אתמול בלילה בסביבות 21:00 שמענו שיש שריפה בבית כנסת. הלכנו לשם וראינו שרצפת בית הכנסת נשרפה, וראינו 3 בקבוקי תבערה על הרצפה. אחרי 10 דקות שמענו שעשו דבר דומה במקום אחר במדינה, בבית ספר יהודי שלומדים בו 50 ילדים. הוא היה ריק כמובן כי זה היה בלילה אז לא היו נפגעים".

שני האירועים הסתיימו בנזק קל למבנים, ונחקרים על ידי הרשויות בתוניסיה "כיבינו את השריפה בבית הכנסת יחד עם השוטרים והכבאים", אומר סבן, "אנשי הרשויות אומרים שהתחילה חקירה. היינו שם בבוקר והיו שם חוקרים של כיבוי ומשטרה שבדקו את הזירה". "כרגע לא יודעים כלום עדיין ואנחנו לא מאשימים אף אחד", ממשיך סבן, "כל תושבי השכונה, גם הערבים – ידידים. יש יחס טוב".

סבן מזכיר כי ברחבי המדינה יש הפגנות רבות במחאה על יוקר המחייה והמצב הכלכלי בכי רע, אך דווקא בג'רבה המצב שקט: "הכל פה רגיל. אנשים הולכים לעבודה ומרגישים טוב אבל הכלכלה לא טובה בכל במדינה. אנחנו שומעים על ההפגנות אבל אין לנו כלום פה".

למעט מקרה אחד לפני עשרות שנים, סבן אומר כי היהודים בתוניס חיים בשקט ושלווה. "אני זוכר מקרה דומה של הצתת בית כנסת כשהייתי קטן", הוא מספר, "אז אמרו שזה היה מישהו שגר ליד בית הכנסת, שעשה את זה בגלל שהיה בלאגן בישראל. אולי אשמע משהו בחקירות כי יש לי קשר עם השוטרים המקומיים, בכל מקרה אני מרגיש בטוח".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה התגובות שלי תמיד לא עולות

זאת המקום שלי להתבטא (אמנם באיחור קצת):
כשראיתי את הסרטון של ד"ר קידר, כשהוא מתווכח עם השייח ימ"ש, פה באתר, שמחתי מאוד מצד אחד על הדברים הנכונים שהוא מטיח בהם ונגד אמונתם שזה הבל וטיפשות וכו' וכו' אבל באותו מידה זזתי על מקומי באי רוגע, ובדאגה.
חשבתי מי יודע בכמה הוא הרחיב עכשיו את המעגל של הערבים העוינים מתוך מעגל המתונים ומי יודע כמה שפיכת דמים נוספים… אוי השם ירחם ,ושזה יפול על כל הגוים.
הרי הויכוחים המתועדים, שהתווכחו רבנים עם כומרים וכד', תמיד ידעו מה לומר, ואיך, ומתי לומר, ובעיקר -מה לא לומר- [גם עם זה אמת] הם עשו זאת כהתגוננות [מה לעשות אנו בגלות] ולא מתוך תחושה שאנחנו מעל, אנחנו שולטים וכו' (הרי אנחנו יודעים כבר איך מצבים יכולים להתהפך כהרף עין, ח"ו)
אבל לא הגבתי עד עכשיו עד הסיפור הזה שאין לי עליו ידע, רק מה שאני יודע באיי ג'רבה תמיד חיו ביחד ובשלום ומי יודע מה היה הסיבה שהיגיע המפגע ימ"ש וזרק לתוך בית הכנסת בקבוקי תבערה.
חכמים (ובוודאי טיפשים) היזהרו בדבריכם!!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו