"אין לך אפשרות לפתוח עסק של מזון בלי לעבור עברה פלילית"

את הדברים אמר אבי כץ, מייסד רשת קופיקס ונשיא קרן הגשמה בכנס המחאה של המגזר העסקי נגד עודף הרגולציה שיזם איגוד לשכות המסחר. עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "ממשלת ישראל במו ידיה גורמת לעליית מחירים"

אתמול התקיים כנס המחאה של איגוד לשכות המסחר שהתקיים בהשתתפות אנשי עסקים רבים, מכלל ענפי המגזר העסקי, במסגרתו יצאה קריאה לראש הממשלה ולממשלת ישראל לחדול מההפקרות בחקיקה הישראלית המטילה עוד ועוד רגולציה על העסקים. העסקים הביעו מחאתם על שממשלת ישראל והרשויות הרגולטוריות מטעמה, על אף החלטה 2118 מיום 22.10.2014 שנועדה לצמצם ב 25% את הרגולציה תוך 5 שנים, אינן פוסקות מלהמשיך ולייצר רגולציה חדשה.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פתח את הכנס: "ממשלת ישראל במו ידיה גורמת לעליית מחירים של מוצרי העסקים הישראלים ומנגד מעניקה הטבות בהיקף מיליארדים לחברות זרות באמצעות פטור ממסים. ממשלת ישראל מעודדת תעסוקה בחו"ל וגורמת נזק עצום לעסקים הישראלים. הרגולציה היא אחד החוליים הקשים ביותר של המשק הישראלי מכיוון שזה יציר כפינו. בשלוש השנים האחרונות הרגולציה החונקת את העסקים הישראלים התעצמה ותמשיך להתעצם ב-2018. נלחם בעודף הרגולציה בכל האמצעים השנה. חיכינו בסבלנות 3 שנים כהבטחת הממשלה לצמצום הרגולציה וכיום המציאות הפוכה. חונקים את העסקים הישראלים ועל כך מוסיפים גם אפלייתם לרעה אל מול גופים עסקיים זרים.

ביזנעס שימושי

לדברי לין, "כבר עתה, בסוף 2017, אמור היה הנטל הרגולטורי לרדת ב-15%. זה לא קרה. תנופת הרגולציה ממשיכה, ותכלית החלטה 2118 מושמת לאל – לא רק שנטל הרגולציה לא ירד, אלא שתנופת רגולציה חדשה ממשיכה, אם מכוח תקנות או מכוח חוק. בסופו של דבר כולנו נשלם את מחיר חניקתו של המגזר העסקי".

לין קרא בפניה אישית לראש הממשלה ואמר: "אם אתה רוצה להוריד את הרגולציה, אם אתה שואף שבאמת הכלכלה תצמח, בלי תוספת תקציבית כלשהי, שהכלכלה תזנק – רק כתוצאה מהפחתת הרגולציה. יש להקפיא כל רגולציה קיימת, כל יוזמת רגולציה, כל רגולציה במכבש העבודה – עכשיו, ולחמש שנים".

מוני בר, יו"ר הארגון הישראלי להשכרת רכב וליסינג, בעלים ומנכ"ל באדג'ט, יו"ר הולידיי טראוול נציגת קונצרן התיירות העולמי TUI וחבר נשיאות לשכת המסחר: "כבעלים של חברה, אני מקדיש 40% מזמן הניהול שלי כדי להתמודד עם תמנון הרגולציה והביורוקרטיה שפוגעים באופן אנוש בתפקוד החברה ומונעים כל רצון ויכולת לפיתוח העסקי של החברות שבבעלותי. לקבל רישיון עסק זה תהליך מייגע שאורך שנים. אפשר לקחת מאכר שיתמודד מול כל הרשויות, אבל זה פלילי. אני לא רוצה להיות מואשם בפלילים במדינה שבה אני רוצה לפתח עסקים".

"אנו עדים לצונאמי של תביעות ייצוגיות כש- 95% מהן נדחות או מסולקות וזה ביזנס של מגזר מסוים של עורכי דין שדואגים לעצמם. מתוך 12 תביעות ייצוגיות שהוגשו נגדי 11 נדחו או סולקו. כל תביעה ייצוגית כזו מבחינתי עולה כ 250,000 ₪ למשרד עורכי הדין כי צריך להכין המון חומרים, ובסוף כשזה נדחה או מסולק, כמובן תמורת כסף שהולך לעורך הדין ולא לציבור, בית המשפט פוסק הוצאות של 20 אלף ₪.10 תביעות ייצוגיות 2.5 מיליון שקלים."

בר קרא בסוף דבריו לרגולטורים ולשרים – "ניצחתם אותי. גמרתי לפתח עסקים חדשים במדינת ישראל. התחלתי להשקיע בחו"ל."

אבי כץ, מייסד רשת קופיקס ונשיא קרן הגשמה: "כשהייתי קטן היה ספר בשם 'גוליבר בארץ הענקים וגוליבר בארץ הגמדים'. מה ששבה את ליבי ונשאר לי עד היום מהספר זה תמונה אחת: גוליבר שוכב על הרצפה והוא גדול בארץ הגמדים, ובלילה הגמדים עטפו אותו עוד חוט דק ועוד חוט דק ועוד חוט דק, ובבוקר הוא קם ולא היה יכול לזוז. זה מה שאני מרגיש. סה"כ עוד חוט, חוט של גמדים, אבל כשאני קם בבוקר, ממש בכל יום יותר קשה לי ללכת". כץ הדגיש: "עם 13 רגולטורים שמעורבים בכל פתיחת עסק קטן, אין לך אפשרות לפתוח עסק של מזון בלי לעבור עברה פלילית."

ישראלה שטיר, נשיאה ובעלים י.י. שטיר בע"מ, וסגנית נשיא לשכת המסחר: "הרגולציה פוגעת בסופו של דבר באלו שרוצים להגן עליה. רגולציה מוגזמת היא בעייתית ומקשה לעשות עסקים. זה בסדר שהרגולטור מנסה למנוע מונופולים ומחפש להגדיל את התחרות אבל כשעושים זאת בלי להבין ההשלכות גורמות נזקים אדירים הן לצרכנים הן לעובדים והן לעסקים".

מקור: http://bizzness.net/

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו