Yonatan Sindel/Flash90

טראמפ על הסכם השלום: "שני הצדדים יאלצו להתפשר באופן משמעותי"

לדברי נשיא ארצות הברית, ההתנחלויות מסבכות במידה רבה את מלאכת עשיית השלום. לדבריו, הוא ממתין עם הצגת הסכם השלום שגיבש שכן, "כרגע הפלשתינים אינם בעניין של לעשות שלום". טראמפ הוסיף כי גם לגבי ישראל "אני לא בטוח לחלוטין שהיא בעניין"

"אני חושב שירושלים היתה נקודת שיא עבורי. היא היתה משמעותית בכך שהכרתי בירושלים כבירה הנהדרת שלכם. זו היתה החלטה חשובה ביותר עבור הרבה אנשים והם הודו לי. אם להיות כנים לחלוטין, היו כאלו שלא רצו להודות לי על ההחלטה. אבל זו היתה הבטחה חשובה ביותר מבחינתי – וקיימתי".

את הדברים אמר נשיא ארצות הברית בראיון לעיתון ישראל היום שהתפרסם היום. "אני מבין למה נשיאים אחרים התחמקו מיישום ההבטחה הזאת. הוטל עליהם לחץ אדיר לא לעשות זאת. כל הנשיאים האחרים כשלו ביישום ההבטחה הזאת, למרות שהבטיחו זאת במהלך הקמפיין שלהם. אבל אני מבין, כי מאמצי השתדלנות להניא אותם מהחלטה שכזו היו אדירים".

המראיין, עורך העיתון בועז ביסמוט שאל את הנשיא: כשאמרת לאחרונה בדאבוס שההחלטה שלך הסירה את ירושלים משולחן המשא ומתן, למה התכוונת? "בכך שהסרתי את ירושלים משולחן המשא ומתן רציתי להבהיר שירושלים היא בירת ישראל. בכל הנוגע לגבולות הספציפיים, אני אעניק את תמיכתי למה ששני הצדדים יסכמו ביניהם".

על השאלה האם ישראל תצטרך לתת משהו בתמורה להחלטה על ירושלים?, ענה הנשיא: "אני חושב ששני הצדדים ייאלצו להתפשר באופן משמעותי כדי להשיג הסכם שלום". במהלך השנה החולפת, הרבה הנשיא לדבר על הדיל האולטמטיבי אותו הוא מתכנן להציג על מנת להשיג הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים.

בראיון נשאל הנשיא מתי יציג את התכנית. "נראה מה יקרה. כרגע הפלשתינים אינם בעניין של לעשות שלום, הם לא בעניין. בכל הנוגע לישראל, גם לגביה אני לא בטוח לחלוטין שהיא כרגע בעניין של לעשות שלום, אז נצטרך פשוט לחכות ולראות מה יקרה", ענה הנשיא, שהוסיף והתייחס להתיישבות היהודית ביו"ש: "ההתנחלויות מסבכות במידה רבה, ותמיד סיבכו, את מלאכת עשיית השלום, אז ישראל צריכה לפעול בזהירות יתרה בכל הנוגע להתנחלויות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברור שחשוב לנתניהו ההיגד הזה וזה חלק חשוב בראיון של ׳ישראל היום׳ שהוא פטרונו. אני לא יודע מה יותר חשוב לנתניהו האמירה סביב ירושלים או העובדה שישראל צריכה להיזהר עם ההתנחלויות.
וכמובן זאת גם אמירה חשובה לחרדים שרוצים להמשיך את הקואליציה ולהרגיע את יוזמות הריבונות למיניהן.
ועל שני אלו נאמר זה נבלה וזה טריפה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו