שר החוץ האיראני: "נשבר המיתוס של צה"ל בלתי מנוצח"‎

שר החוץ האיראני הגיב למיצג המל"ט של נתניהו וכינה אותו "קרקס שלא שווה התייחסות". הוא אמר כי הפלת מטוס ה-F16 שתקף בסוריה הורסת את האגדה של צבא שלא ניתן לנצח והוסיף: "הסכם הגרעין נחתם למרות הניסיונות ההזויים של נתניהו"

שר החוץ האיראני מוחמד זריף נשא היום (ראשון) דברים בכנס הביטחון במינכן והגיב למיצג המל"ט של ראש הממשלה נתניהו: "הייתם עדים הבוקר לקרקס שלא מצדיק אפילו התייחסות, נמשיך לעניינים רציניים יותר". הוא התייחס גם להפלת המטוס הישראלי בגבול הצפון, ואמר כי הדבר ניפץ את המיתוס לפיו צה"ל הוא צבא "בלתי מנוצח".

"ישראל משתמש בתוקפנות כמדיניות כלפי שכונתיה. היא פולשת לתוך סוריה, ללבנון ולמדינות אחרות. מפציצה שגרתית כמעט כל פעם. הם יכולים להאשים את איראן כל הזמן, אבל זה לא יפתור את הבעיות שלהם. ישראל מנסה לברוח מאחריות על המדיניות הפושעת שלה במשך שנים רבות ובניסיון למצוא שעיר לעזאזל ולפעמים נותנים להם את זה", תקף הבכיר האיראני.

נתניהו הציג חלק מהמל"ט האיראני והזהיר את זריף: "שלא ינסו אותנו"

על אפשרות שמי מהמעצמות תיסוג מהסכם הגרעין אמר זריף: "אם האינטרסים שלנו לא יובטחו, איראן תגיב ברצינות. זו תהיה תגובה שאנשים יצטערו על הפעולות שהם עשו. לא נהיה הראשונים להפר הסכם שעל אף ניסיונותיו של נתניהו, הוא הושג. השגנו את זה למרות נתניהו והעולם ימשיך ליישם את ההסכם למרות הניסיונות ההזויים שלו".

בהתייחס לתבוסה של דאע"ש בסוריה, הוא טען כי היא מייצבת האזור במידה מסוימת, אבל שורש הסיבות לעלייתו של ארגון הטרור נמשכות. לדבריו, "המעצמות הגדולות ובנות הברית שלהן באיזור עשו בחירות מוטעות, אירן היא זו שמתקנת את המצב והיא האחראית ליציבות".

זריף הדגיש בנאומו שהמצב באזור דורש מאמץ משותף כדי להשיג שלום והזהיר: "אם לא נשתף פעולה ניגרר לכאוס. נלחמנו בסדאם, נלחמנו בדאע"ש ובג'בת א נוסרה כדי להביא ליציבות, זה מוכיח שיריבויות היסטוריות יכולות גם לעבוד במשותף". את ארה"ב הוא האשים כי "הפשעים שהיא מבצעת גוררים היסטריה במזרח התיכון".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מאיפה זריף מכיר את המושג "שעיר לעזאזל"?

חבל שאני לא יודע פרסית… הייתי מתרגם לו את מגילת אסתר לפחות בכל מה שקרה לאביו המן הרשע שגם הוא אמר אותו דבר… עיין מס' ע"ז, ב' ע"ב וברש"י ותוספות שם בכל מה שקשור למלכות פרס ונפילתה בידי אדום באחרית הימים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו