סוריה: צבא אסד נחלץ לעזרת הכורדים, הטורקים תקפו מהאוויר

לאחר שהחל המבצע הצבאי הטורקי בחבל הארץ עפרין, צבא סוריה הגיב לקריאה הכורדית ושלח כוחות צבא ומיליציה שיסייעו לכוחות להתמודד מול הטורקים. על פי מספר דיווחים, כולל בתקשורת הממלכתית, הצבא הטורקי החל להפציץ את השיירה הסורית

גורמים רשמיים בטלוויזיה הסורית, כמו גם כלי תקשורת כורדיים מאשרים היום (שלישי) כי המבצע הצבאי של צבא סוריה נגד הכוחות הטורקיים בחבל עפרין החל. על פי הדיווחים שיירות של צבא סוריה החלו להיכנס לאזור. על פי מספר דיווחים, הצבא הטורקי החל להפציץ את השיירה.

הכוחות נכנסים לעפרין דרך מעבר הגבול א-זיארה שבחאלב. ברשת אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, תועדה תנועת כוחות גדולה דרך מעבר הגבול. בטלוויזיה הממלכתית נראו לוחמים מנופפים בכלי נשק ובדגלי סוריה, בזמן שהם עברו דרך המעבר שבו התנוסס סמל הכוחות הכורדיים. "סוריה אחת, סוריה אחת", צעקו חלק מהלוחמים. "הגענו כדי לספר לתושבי עפרין שאנחנו יחד", אמר אחד מהם, בהתייחסו לעמדת המשטר שעל סוריה להישאר יחידה טריטוריאלית אחת.

ברשתות החברתיות נפוצו תמונות של לוחמים מהצבא הסורי ומילציות פרו משטר אסד מניפים את דגלי סוריה תוך שהם נכנסים לתוך אזור הלחימה. "הצבא הסורי הגיב לחובתו ושלח כוחות צבא על מנת לשמור על שלמותו של העם הסורי", נכתב בהודעה רשמית מטעם הכוחות הכורדיים שהיללו את הכוחות הסוריים.

כניסת הכוחות של המיליציות התומכות בצבא סוריה מגיעה על אף דברי נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שאמר מוקדם יותר היום כי סיכל את המהלך לאחר שיחה שקיים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הצבא הסורי נכנס למערכה בעפרין לאחר שהצבא הטורקי פתח לפני יותר מחודש במבצע "ענף הזית" – למיגור המיליציות הכורדיות סמוך לגבולן ולהרחקת האיום האסטרטגי, לתפיסתם, מהגבול הטורקי.

כניסת הכוחות הסוריים לאזור, בגיבוי כוחות ומיליציות אירניות מעלה את החשש מפני הסלמה באזור והתגברות של האלימות. על פי מספר דיווחים כבר עם כניסת הכוחות הסוריים, החל הצבא הטורקי להפציץ בעזרת פגזי ארטילריה את הכוחות. המבצע סיבך את יחסיה של טורקיה עם ארצות הברית, המסתמכת על הכורדים כבעלי הברית המרכזיים במאבק נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי נגד מי שם?

מאחלים הצלחה לכל הצדדים

אפשר להתחיל ללקק את האצבעות.
בעזרת ה' יישפך שם הרבה דם איסלאמי…………

צריך לשלוח לשם את זועבי לעשות 'משט' נגד סוריה
וסוריה תלמד אותה איך מטפלים במקרים כאלו
והיא עוד תתגעגע לחיילי צה"ל 'הרוצחים'[כלשונה הטמא]……….

בעזרת ה' שיפרקו זה את זה

ספק אם הכתב הבין באמת משהו למה שהוא כתב… יש כאן מומחה לענייני מזרח התיכון שיכול להסביר לנו… ?

יש מנהיג לבריאה.
איך שהוא דואג לסדר את העניינים שלא ישעמם להם…
השעמום שלהם זה אסון לנו..

לאלי:
צריכים מאוד מאוד להיזהר, ולא להשתמש עם המונחים הלשוניים של אויבינו (ללקק את האצבעות)!
סוף סוף אנחנו שונים מבני דודינו, אנחנו מרוממים מאוד, ואין אנו משתמשים בשפה (ובטוח לא במעשים) כמוהם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו