Photo by Tomer Neuberg/Flash90

סגן שר הבריאות נגד גירוש מסתננים העובדים בסיעוד

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן: לפעול למנוע גירוש מסתננים העובדים בבתי אבות סיעודיים; "עובדים פלסטינים אינם הפתרון לטיפול בקשישים סיעודיים

המאבק של בתי האבות הסיעודיים, בגיבוי איגוד בתי האבות  צובר תאוצה: סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, הודיע על החלטתו להירתם למאבק של  בתי האבות הסיעודיים, למען כוח אדם איכותי. המאבק אותו מוביל איגוד בתי האבות, נועד להבטיח שאוכלוסיית הקשישים בישראל, תהנה מטיפול איכותי ומתאים לצרכיה. במסגרת מאמציו להבטיח את הטיפול ההולם לקשישים הסיעודיים, פנה הרב ליצמן במכתב לשרי הפנים והאוצר, בדרישה למנוע את גירושם מישראל של המסתננים שעובדים בבתי אבות. ולאשר במהלך מהיר, לבתי האבות להעסיק עובדים זרים בתחום הסיעוד.

במכתב ששיגר לוועידת איגוד בתי האבות, וזכה לתשואות רמות מכל הנציגים, הודיע השר ליצמן, על התנגדותו לפתרון שמציע משרד האוצר, לפיו יועסקו פלסטינים בבתי אבות.  במכתב המיוחד הודיע הרב ליצמן, כי כחלק מההשקעה הכוללת של משרד הבריאות בתחום הסיעוד, הוא מתחייב להכשיר אחיות מעשיות עם סמכויות מתאימות.

במכתב שמוען לשרי הפנים והאוצר כתב הרב ליצמן:  "לצד תמיכתי במבצע יציאה מרצון של עובדים שאינם חוקיים, מהלך זה יצריך התארגנות מחודשת ומהירה בגיוס מבקשי מקלט עם אשרות שהיה לתחום הסיעוד", כתב הרב ליצמן לשר האוצר משה כחלון. "תחום הסיעוד, הוא עיסוק בדיני נפשות וקיים משנה חשיבות בהבאת עובדים אמינים וכאלו המקובלים על המשפחות" הדגיש סגן שר הבריאות. הרב ליצמן הדגיש את התנגדותו לפתרון של עובדים פלסטינים: "תחום הסיעוד הוא עיסוק בדיני נפשות וקיים משנה חשיבות בהבאת עובדים אמינים וכאלו המקובלים על המשפחות. בהחלטת ממשלה בנושא הגדלת היקפי התעסוקה של עובדים פלסטינים בישראל מאזור יהודה ושומרון, נקבעה הרחבת המכסה של עובדים אלו לענף הסיעוד". "מוסדות סיעודיים לא יכולים להסתמך על עובדים פלסטינים מהשטחים ולכן אני מתנגד לקליטתם",

רוני עוזרי יו"ר איגוד בתי האבות ודיור מוגן (א.ב.א) אמר בוועידה: "אנחנו רואים בסגן שר הבריאות הרב ליצמן, כאיש שהצעיד את מערכת הבריאות קדימה, ומתייצב לצדנו במאבק הנחוש לשיפור תחום הסיעוד בישראל. סגן שר הבריאות הרב ליצמן, הוכיח שהוא לא נרתע ופועל ללא לאות מול משרד האוצר, לשינוי המדיניות ולמציאת פתרון הולם לעובדי בתי האבות". מר עוזרי הוסיף: " אני רוצה להודות למנהלי בתי האבות במגזר החרדי, שעומדים לצדנו כתף אל כתף במאבק שהמטרה הראשונה שלו היא שמירה על כבודם של הקשישים בישראל, שיזכו לטיפול הולם המגיע לאוכלוסייה זו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סגן שר הבריאות צריך להרשות לילדים שלו להתחתן עם סודנים ונראה איך החיים שלו ייראו.בטח אז הוא יצטער על כך מאד .עכשיו הוא פשוט לא רואה את הנולד. חבל.

מה עם לא תחנם !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו