הפרקליטות במשפט אולמרט הודפת את הביקורת הקשה נגדם

חברי צוות התביעה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הודפים את הביקורת הקשה נגדם הפרקליטות, בשל החלטתה להגיש כתב אישום נגד אולמרט בפרשות "ראשונטורס" ו"טלנסקי".

במכתב פנימי שהפיצו ראשי צוות התביעה, אלי אברבנל ואורי קורב, הם כותבים בין השאר: "חלף שבוע ממתן פסה"ד ואיש לא הצביע על פגם של ממש בניהולו של התיק. לאורך כל 740 עמודי הכרעת הדין של שופטי הבג"צ, אין שום מילת ביקורת על הגשת כתב האישום. להיפך, בית המשפט מציין לשבח את עבודתם המקצועית של הצדדים. מאז הכרעת הדין נשמעו טענות הקוראות לבוא חשבון עם הפרקליטות כמוסד ועם פרקליט המדינה באופן אישי בגין תיק זה. נכון שהפרקליטות אינה חפה מטעויות, אולם לא יעלה על הדעת להיפרע מפרקליט בשל "מבחן התוצאה" בלבד".

קרא עוד:

[postim]

במכתבם הם מתייחסים לקביעות בית המשפט המחוזי בפרשיות אולמרט השונות, שלטענתם לא קיבלו ביטוי בתקשורת ומזכירים, כי בפרשת מרכז ההשקעות, הורשע אולמרט בשל התנהלותו בארבע פרשיות שונות. בנוגע לפרשת טלנסקי, בית המשפט קיבל את מרבית הטענות העובדתיות בכתב האישום, לרבות העברות כספים מטלנסקי לאולמרט במזומן, כדמי כיס עבור שדרוג טיסותיו ועל ידי מימון שהייתו בבית מלון. הפרקליטים מעירים כי הכינוי ´הזוי´ ביחס לטלנסקי, כפי שהופיע בחלק מהדיווחים התקשורתיים, מופיע בהטיה בהקשר אחד בלבד, בו בית המשפט מתייחס לקלטת של אחת מחקירותיו של טלנסקי בה הוא בוכה, מדבר על מדינת ישראל ועל יחסיו עם אולמרט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו