פלאש 90

עוד הדחה בבית הלבן: טראמפ הודיע על מינוי יועץ חדש לביטחון לאומי

נשיא ארצות הברית הודיע על מינויו של השגריר באו"ם לשעבר ג'ון בולטון, מתנגד חריף להסכם הגרעין, במקום הרברט מקמאסטר. בולטון, נחשב לנץ ביטחוני בענייני איראן, צפון קוריאה ורוסיה יהיה היועץ השלישי שימונה לתפקיד ב-14 חודשי כהונת טראמפ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (שישי) כי היועץ לביטחון לאומי, גנרל הרברט מקמאסטר, יסיים את תפקידו. במקומו ייכנס לתפקיד ג'ון בולטון, הידוע בגישה נצית בהרבה בהשוואה ליועץ הנוכחי, ומי שתומך בביטול הסכם הגרעין עם איראן.

"אני שמח להודיע כי בתאריך 9.4.18 ג'ון בולטון יהפוך ליועץ לביטחון לאומי החדש שלי. אני מודה לגנרל ה.ר מקמאסטר על שירותו ועל כך שעשה עבודה יוצאת דופן. הוא תמיד ישאר חבר שלי", צייץ הנשיא.

בולטון שימש כשגריר ארצות הברית באו"ם בשנים 2005-2006, והיה תת-שר החוץ בשנים 2001-2005, בתקופת ממשל ג'ורג' בוש הבן. מינויו מגיע כחודש לפני תאריך היעד שבו אמור טראמפ לקבל החלטה לגבי הישארותה של ארצות הברית צד בהסכם הגרעין.

בהצהרתו אמר טראמפ כי הגנרל מקמאסטר שירת את המדינה יותר מ-30 שנים ו"הוא זכה בקרבות רבים, והאומץ והקשיחות שלו הם יוצאים מגדר הרגיל. הוא הנהיג את המועצה לביטחון לאומי באופן שעזר לממשל להשיג דברים נהדרים עבור הביטחון הלאומי של ארצות הברית".

טראמפ הוסיף כי מקמאסטר "עזר לפתח את מדיניות הביטחון 'אמריקה תחילה', הוא עזר לשקם את הבריתות שלנו במזרח התיכון, להכות בדאעש, להביא את צפון קוריאה אל שולחן המשא ומתן, ולחזק את השגשוג של מדינתנו. אני מודה לו ולמשפחתו ומאחל להם כל טוב".

פקיד בבית הלבן מסר הלילה כי טראמפ ומקאסטר "הגיעו להסכמה הדדית", שלפיה יתפטר האחרון מתפקידו. "השניים דנו על כך במשך תקופה", אמר הפקיד בבית הלבן. "התהליך הואץ כאשר הם הרגישו כי ישנה חשיבות לכך שצוות חדש ימלא את התפקיד במקום השערות מתמשכות".

הוא הוסיף כי "זה לא היה קשור לאף תקרית נקודתית, אלא שזוהי תוצאה של שיחות מתמשכות בין השניים. הנשיא ביקש ממקמאסטר להישאר בתפקידו עד אמצע אפריל, כדי להבטיח תחלופה חלקה, וגנרל מקמאסטר הסכים".

לדברי הגנרל מקמאסטר, הוא זה שביקש לעזוב את הממשל. בהצהרה מטעמו נכתב: "אחרי 34 שנים של שירות למדינה, אני מבקש לפרוש מצבא ארצות הברית החל מהקיץ, שלאחריו אעזוב את השירות הציבורי. לאורך הקריירה שלי היה לי הכבוד לשרת לצד אנשים יוצאים מן הכלל. אני מודה לנשיא טראמפ על ההזדמנות לשרת את אותו ואת המדינה כיועץ לביטחון לאומי. אני אסיר תודה לעמיתיי במועצה לביטחון לאומי שעבדו יחד כדי לספק לנשיא את ההזדמנויות הטובות ביותר להגן על האינטרסים של ארצות הברית בתחום הביטחון הלאומי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו