צילומים: פלאש 90

השגריר פרידמן: "אם אבו מאזן לא ישוב למו"מ, נמצא מישהו אחר"

שגריר ארצות הברית בישראל מבהיר לראיס הפלסטיני כי לא לעולם חוסן וכי כדאי לו להתקדם במשא ומתן עם ישראל, או שמחליפו יעשה זאת. על דבריו של יו"ר הרשות כנגדו אמר פרידמן "כשאבו-מאזן כינה אותי בן כלב הוא עשה שירות רע לבני עמו"

אזהרה חריפה מוושינגטון לרמאללה. שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, אומר בראיון לעיתון "שביעי", כי לאבו מאזן כדאי להתקדם במשא ומתן עם ישראל, או שמחליפו יעשה זאת. דברי פרידמן הינם הפעם הראשונה שגורם בכיר בממשל טראמפ מעלה את האפשרות של הכרזה על אבו מאזן כלא רלוונטי מבחינת הבית הלבן.

בריאיון אומר פרידמן כי "הזמן אינו עוצר מלכת. אבו מאזן לא יהיה מעוניין לנהל משא ומתן – אני בטוח שמישהו אחר ירצה לעשות זאת. אם אבו-מאזן ייצור ואקום אני משוכנע שמישהו ימלא אותו – ואז אנחנו ננוע קדימה בתהליך השלום".

בריאיון התייחס פרידמן גם לנאומו של אבו מאזן בו כינה אותו "בן כלב" והדגיש כי לא נעלב מהדברים. "כשאבו-מאזן כינה אותי בן כלב הוא עשה שירות רע לבני עמו", אמר פרידמן. "התבטאויות מהסוג הזה רק גורמות לכך שיהיה קשה יותר לארה"ב לנהל איתו שיחות על נושאים רציניים….לקרוא לי בשמות גנאי לא ישפר את המצב של הפלסטינים".

השגריר האמריקני התייחס גם לחוק "טיילור פורס" שעבר ביום שישי האחרון בקונגרס האמריקני. החוק קובע כי חלק מהסיוע האמריקני לפלסטינים יוקפא אם הרשות הפלסטינית תמשיך להעביר תשלומים לאסירים ולמשפחות של מחבלים. "המסר מוושינגטון היה ברור – אי אפשר להפגין עוינות כלפי אינטרסים אמריקנים ולהמשיך לקבל סיוע אמריקני כאילו לא קרה דבר", אמר פרידמן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו