ההתפרעויות בגבול עזה • בעולם מגנים את ישראל; ליברמן: "צביעות"

באיחוד האירופי מביעים "דאגה" ממותם של תשעה פלסטינים, בהם עיתונאי ונער בן 14, במהלך המהומות באזור גדר המערכת בשביעי של פסח. ליברמן: "לא ניקח סיכון. ראינו מחבלים שמתחפשים לעיתונאים" • תיעוד נרחב מהשטח - בפנים

באיחוד האירופי מביעים "דאגה עמוקה" בעקבות מותם של תשעה מפגינים פלסטינים בהתפרעויות בגבול רצועת עזה במהלך שביעי של פסח. בהודעת האיחוד יש התייחסות גם לדיווחים על מותו של עיתונאי פלסטיני באירועים, כמו גם קריאות לבחון האם ישראל נקטה בכוח לא מידתי.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מסר בעקבות האירועים: "החג היה מהשקטים והבטוחים שידענו בשנים האחרונות. ההיערכות שלנו הוכיחה את עצמה. חמאס שולח טרוריסטים במסווה אזרחים לפגוע בריבונותנו, ובעולם מציגים את מצעד הטרור כמחאה אזרחית. זו חגיגת צביעות. בסוף השבוע אסד טבח 48 אזרחים מתוכם 8 ילדים ו-6 נשים. מזכ"ל האו"ם לא קרא להקים ועדת חקירה, מועצת הביטחון לא התכנסה, וה-BBC לא ראה".

מאוחר יותר הוסיף ליברמן: "ראינו עשרות מקרים שבהן חמאס משתמש באמבולנסים או מתחפש לעיתונאים. לא ניקח שום סיכונים…צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם, אנחנו ערוכים גם ל-200 הפגנות".

מצה"ל נמסר: "צה"ל פועל מול ארגון הטרור חמאס המנסה להפוך את אזור הגדר עם ישראל למרחב לחימה, כשבמרחק של עשרות מטרים מהגדר מצויים יישובים ואזרחים ישראלים. המשימה של צה"ל היא להגן על יישובים אלה ולמנוע חדירה לישראל. מזה שבועות צה"ל מזהיר מהתקרבות לגדר וקורא לתושבי עזה שלא לציית לחמאס ולהימנע מפעולות טרור ופעולות אלימות נגד ישראל", נמסר. "למרות זאת, מאז יום שישי שעבר צה"ל התמודד עם עשרות אלפים שמתקרבים לגדר, הכול בהובלת חמאס. כוחות צה"ל מתמודדים עם ירי, הנחת מטענים על הגדר, השלכת רימונים, יידוי בקבוקי תבערה ואבנים ומיסוך עשן.

צה"ל פועל בהתאם להוראות ברורות המיועדות לתרחיש הנוכחי. הכלים שצה"ל משתמש בהם כוללים אזהרות, אמצעים לפיזור הפגנות, וכמוצא אחרון ירי באופן מדויק ומדוד. צה"ל לא מכוון ירי לעיתונאים. הנסיבות בהן נפגעו עיתונאים לכאורה מירי צה"ל נבדקות".

צילום וידאו: דובר צה"ל

צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם ד' לא ישמר עיר שווא שקד שומר….

שלא אחד בלבד ע(ו)מד עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם….

שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו

איפה כל השמאלנים הירוקים "יפי הנפש", הדואגים תמיד ל"אוויר נקי"? למה לא שומעים את קולם נגד אנשים החמאס ימ"ש המלכלכים את השמיים ברעלים מסוכנים? כי באמת זה לא מפריע להם. מפריע להם העם היהודי! עפרא לפומייהו וסופם לדראון עולם!

מצחיק שלמתפרעים יש כדור עם צורות שמדמות את מגן דוד…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו