שגרירות רומניה בישראל. צילום: שגרירות רומניה

ראש ממשלת רומניה מבקרת בישראל • בקרוב יעבירו את השגרירות לי-ם

ראש ממשלת רומניה ויוריקה דנצ׳ילה נפגשה היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. נתניהו הביע הערכה לממשלת רומניה על אישור הצעת ההחלטה להתנעת מהלכים להעברת שגרירות רומניה לירושלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם ראש ממשלת רומניה ויוריקה דנצ׳ילה, בלשכתו בירושלים. השניים סיכמו על קיום מפגש ממשלות (G2G) שיתקיים בחודשים הקרובים ברומניה.

במסגרת הפגישה דנו המנהיגים בסוגיות בילטרליות, וכן בחיזוק שיתופי הפעולה וקיום פרויקטים משותפים בתחומי הביטחון, הבריאות, הטכנולוגיה, הגנת סייבר ותחומים נוספים. נתניהו הביע הערכה לממשלת רומניה על אישור הצעת ההחלטה להתנעת מהלכים להעברת שגרירות רומניה לירושלים, ובירך על הצהרותיו של נשיא הפרלמנט המצדדות במהלך.

מאוחר יותר נפגשה עם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, שאמר בתום הפגישה כי "שמחתי לשמוע מפיה שירושלים באמת על ראש שמחתה ואני מברך אותה ואת ממשלתה על כוונתם להעביר את שגרירותם לירושלים".

בשבוע שעבר ממשלת רומניה אישרה את הצעת ההחלטה הקובעת כי שגרירות רומניה תעבור אף היא לבירה. כעת תעבור הצעת ההחלטה לאישור שרי הממשלה.

הממשלה בבוקרשט קבעה כבר מפת דרכים להעברת השגרירות. ליוויו דרגניה, מנהיג הקואליציה בבפועל ברומניה והאיש החזק בבוקרשט, ידיד ישראל מובהק עם קשרים חזקים בארץ, הבהיר כי המהלך חשוב וכי הוא תומך בו.

אחרי ארצות הברית, גואטמלה וצ'כיה: רומניה תעביר את השגרירות לבירה

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבל הרומנים עלולים לגנוב לנו משו, לא?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו